Kroatië via charleroi

• Jo

Is dat dat dorp waar ze één keer in de 10 jaar hun paard buiten laten :)?

• zelande

Liften?????

Duim omhoog.

• wil

Wellicht een goede vrined de auto in de loop van de dag in ch laten parkeren en dat hij met de trein terug gaat?

• kattyvds

Ja Jo, die van dat groot paard, die eigenlijk een Dendermonds paard met een Aalsterse kop..eu…sorry…Hoofd! Lieven Van De Velde, was een Aalstenaar die de kop hermaakte (de originele was stuk gegaan van de houtwormen) in ruil voor zijn vrijheid. Ikzelf ben geboren in Aalst, maar ik woon in Dendermonde.

Ik laat geen traan als ik dat paard voorbij zie komen om de tien jaar, en ik kan ook niet blijten bij de popverbranding in Aalst. Dus, ik ben geen een echte Aalsterse, en heb geen emoties met Dendermonde. Wat zou mij dan tegenhouden, te dromen van een mooie oord als Kroatië hé :)

• kattyvds

Dat is heel vriendelijk hoor Lipik! Ik kom dagelijks op dit forum meelezen, dus ik hou je op de hoogte! Tof!

• lipik

Liften om dat uur in de buurt van Charleroi….. dan kan je beter direct bij Dutroux of Dominique SK in de cel gaan liggen ;-))

ps : voor de Nederlanders hier : die van Aalst kunnen die van Dendermonde niet echt luchten en vice versa (maar is eigenlijk maar folklore hoor, heeft iets te maken met tol heffen in de middeleeuwen op de Dender ).

• lipik

Ik kan bijna blijten bij de popverbranding in Crni Lug. Echt waar dat carnaval daar (in Gorski Kotar nabij Delnice) is bijna een copy in 't klein van Aalst Carnaval. Incluis Voil Jannetten. De wereld is klein nietwaar.

• zelande

Voor de Belgen,

Ik ben Zeeuws Vlaming, (dus Ollander) en dit verschijnsel is mij bekend.

Daarom waren mijn stamkroegskes in Brugge.

Toffe stad overigens Brugge.

• kattyvds

Amai, ja , tof zenne!

• kattyvds

Mijn man is cipier in de gevangenis van Mechelen. Ik voel me vrij veilig. Liften zou ik ook niet zien zitten hoor, met die valiezen erbij. Wijzelf nemen graag een lifter mee, maar zelf liften doen we nooit.