Juist, zoveel kost daar op het vakantiepark ‘een pintje’ Maakt niet uit welk merk, of van welk land het afkomstig is , ze hebben heineken of jupiler.
Jo, dus heb je daar in kroatië voor dezelfde prijs van belgië en nederland, 25cl meer. Man, je kan daar geld verdienen! Koop er u alle dagen een stuk of vijf en ge maakt winst in uw verlof se
Laat het u smaken zenne, een lekker pintje als je niet meer met de auto buiten moet..de max hé.. Ik heb me laten wijsmaken dat ze daar wel controle doen op de toeristen die boten huren. Wij gaan ons daar toch aan die regel houden, geen alcehol op de boot te nuttigen. Je weet maar nooit dat wij de uitverkorene zijn.
't Hangt er natuurlijk vanaf wat je drinkt en waar. Vraag je een Stella (of een Heineken) dan is het maar 33cl en die zal al even duur zijn als dat Kroatisch pilsje. Vorig jaar was 15 kunawel het minimum en meestangbare dat we betaald hebben meen ik me te herinneren. Voor 't gemak reken ik dat als €2. En die pilsjes hebben dan Kroatische of Sloveense namen en zijn ook daar gebrouwen maar zijn wel allemaal in handen van ABInBev, Heineken of Carlsberg. Er is maar één authentieke Kroatische pils meer en dat is Velebitsko Pivo. En die moet je echt al gaan zoeken. De Stella die ginder geschonken wordt is trouwens ook ginder gebrouwen.
Het gaan nu slechts maar om een ‘niet levensnoodzakelijk’ pintje bier. Maar tis toch een indicator,waaraan je kan zien, hoe die mensen ginder hun centjes twee keer moeten ronddraaien eer ze het uitgeven. Want ze verdienen ginder amper de helft van ons normale loon (gemiddelde arbeider) Ik vrees, als ze zouden overgaan naar eurocent, dat alles nog meer zal afgerond worden en nog duurder zal worden.De plaatselijke bevolking is de dupe. Kijk maar naar Spanje. Vroeger ging je naar spanje omdat alles daar zo goedkoop was. Vorig jaar nog in Madrid veel te veel geld uitgegeven, omdat we lekker, typisch eten wilden. Amai, de prijzen waren echt zot! Ja, het lijkt erop dat emigreren, binnen , of dichtbij, Europa, geen financieële baat meer brengt. En heel ver gaan wonen, zoals mijn vrienden, naar Java,daar heb ik niet echt zin in. Ik wil toch snel in Belgie kunnen zijn, mocht dat nodig zijn, voor mijn kinderen en kleinkinderen,repatriëring bv naar het hospitaal… Kroatië is voor mij toch één van de toplocatie's,gezien vanuit Belgie! Zeker ook als je van natuur en water,vogeltjes en bloemetjes houd
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?