Kroatië via charleroi

• kattyvds

Zelande, dan zal jij zeker en vast Vakantie-eiland De Braakman kennen hé. Daar hebben wij een stacaravan. Mijn man is een visser, en daarom kozen wij die plaats. Maar tis toch niet ‘dat’ wat we zochtten.

• zelande

Ja natuurlijk ken ik de Braakman, en natuurlijk ook Phillipine waar we altijd weer de super mosselen kunnen genieten.

Zit de Adri Snoeren nog steeds in het tenniscentrum op de Braakman???

Maar nogmaals, ik zit al jaren in Zwitserland, maar dit forum is wel aangenaam.

Ik heb het verhaal gevolgd over jullie idee om naar Kroatie te gaan. Top

Ik kan mij ook goed voorstellen dat er altijd een mogelijkheid is, ook al zal het niet de gemakkelijkste zijn,

Maar een ding is zeker, ombrengen zal niemand doen, dus hou vast aan jullie wens.

Prettige avond nog

Bram

• zelande

Was ook bedoeld als joke.

• zelande

Hoe lang staan jullie al op de Braakman???

De vorige eigenaar was ene heer Dourleijn, de broer van mijn ex schoonvader Bram Dourleijn uit Terneuzen

Vraag het maar na.

• zelande

Ik weet niet hoe lang jullie al op de Braakman komen, maar de vorige eigenaar was een zekere Dourleijn.

Dit was de broer van mijn ex schoonvader Bram Dourleijn uit Terneuzen

• kattyvds

Wij zijn nu vijf jaar op de Braakman, en ondertussen is de camping al drie keer van beheerder veranderd. Vroeger kwamen er veel mensen naar het noord-oost-parkje met hun trekcaravans en tenten, om te vissen tijdens hun verblijf. Misschien ondenkbaar, maar de laatste twee jaar is er geen 50 meter (in de visserclub vis je cm, geen aantallen) vis meer uit het water gehaald. De controle van de kwaliteit van het water brengt geen oplossing: water schijnt ok te zijn qua ph,bact, enz..

Ook op philippine hetzelfde fenomeen: geen vis meer, heel weinig palingen.. grote karpers drijven dood op het water…. De campingprijzen zijn op vijf jaar tijd ….600 euro opgeslagen. Wij betalen voor een plekje van 60 m2 , 2450 euro, exclusief gas en water en electr. Per hondje is het 40 euro (ik heb er vier) per jaar. De gas en leidingwater kost net het dubbele dan thuis.In de cantine is het voor 1 pintje: 2 euro, een koffie: 2.5 euro. een (slechte kwaliteit) cognac 4 cc: 5.50 euro. Het eten is erbarmelijk slecht in de cantine, het frietkot draait op volle toeren in de zomer, maar daar ga je dan ook een uurtje aanschuiven, want personeel is onopgeleide jeugd, die 3 euro per uur krijgt als jobstudentjes. Er is ook behoorlijk veel lawaai van de te drukke weg: vanaf 5 U 's morgens daver je je bed uit in zo een stacaravan van de vele camions, en nu zijn ze begonnen aan een verbreding van de weg zodat wij met onze caravan bijna op de steenweg staan. Het gevolg: wij hebben onze mooie investering te koop gezet. Aja, en dan kiemen er andere plannen hé :)

• zelande

Nou, als ik dit zo lees, dan is Kroatie werkelijk een goed alternatief.

Ben ik blij, dat ik in Zwitserland woon.

Als ik werkelijk alle berichten binnen Europa lees, dan is het gewoon om te huilen binnen dat Europa.

Maar wellicht komt er snel verandering, want Griekenland is gewoon niet meer te redden.

Ierland en Portugal houden zich koest, en wachten wat er in Griekenland gaat gebeuren.

Maar verwonderen doen mij de prijzen in de EU echt niet, er moet zoveel geld naar allerlei landen, dat moet het toch ergens vandaan komen.

Btw, hier in Zwitserland is het HOOGSTE tarief 8 %, wat zegt U, ja 8 %.

Werkloosheid is onder 4 %, wat zegt U, ja onder de 4 %

De levensstandaard is uitermate hoog.

Het bedrijfsklimaat uitermate gunstig.

Een jaar geleden wilden nog 57 % van de bevolking bijtreden tot de EU, nu is dit percentage nog 19 %

Ja het is een eiland in Europa, maar een schitterend eiland.

Ik wens jullie veel succes in dat EU debakel.

Prettige avond nog

• zelande

Sorry als ik verkeerd reken,

maar als een pintje nu 2,– euro kost, is dat dat omgerekend naar Belgische franken 72 Belgische franken???

Voor een pintje????

Dan laat je het wel uit je hoofd om nog een rondje te geven.

• Jo

Nee, €2 is net iets meer dan 80 oude Belgische franken. Dat betalen wij waarschijnlijk volgende week in Kroatië ook. Maar dan zijn het wel pintjes van 0,5l.

• zelande

Het is inderdaad lang geleden, maar ik kwan nogal veel in Temse.

Op de Wilfordkaai in Temse was een gezellig restaurant, en ik betaalde destijds voor een doodgewoon pintje

27 Belgische frankskes

Tijden veranderen