Kroatie in EU per 1/7/2013

• zelande

Nou Robert sorry hoor, maar de staatschuld met daaraan gekoppeld het BNP is wel degelijk een graadmeter, anders hadden we deze niet nodig.

Het is toch een weergave van de portemonnaie van een land, hoe je het ook keert of draait.

En betreft de korruptie, geef dan eens aan waar GEEN korruptie plaatsvind dan, dan kun je me overtuigen, ik heb gisteren nog een voorbeeld genoemd uit Nederland, maar als je wilt zal ik vandaag te tijd nemen om er een groot aantal te noemen, niet alleen in NL

Je kunt je rustig uit de diskussie verwijderen, lijkt me meer een kwestie van gebrek aan overtuiging, en het niet kunnen noemen van daadwerkelijke feiten

Alleen lopen roepen over korruptie, en geen feiten op tafel leggen is wel magertjes toch??

Nogmaals, natuurlijk is er korruptie, maar ook nogmaals, dit is over de gehele wereld verspreid.

Waar is je antwoord omtrent het bezoeken aan de arts, waar ik een vergelijking maak met NL, geen antwoord meer:

• zelande

Je maakt het wel ingewikkeld, moet ik zeggen.

Wie heeft deze topic geopend met de woorden dat Kroatie tot de EU KAN bijtreden, en nu ga je je eigen woorden aanvallen!!!

• Robert

Ja, KAN toetreden INDIEN ze zich aan de noodzakelijke hervormingen houden. Lezen is ook een kunst…

• Robert

Heb ik gezegd dat daar iets mis mee is?

Lees a.u.b. voortaan ook de reacties hiervoor, dan weet je waarover het gaat.

• zelande

Beste Jo,

Hier nogmaals, geef mij dan toch eens aan welk land vrij van korruptie is, hier komt niemand mee, maar dan ook niemand,

maar omdat Kroatie een voormalig Yougoslavisch land is wordt dit als graadmeter genomen, terwijl andere positieve punten hierdoor in de schaduw komen te staan.

En nogmaals, waar blijven dan de voorbeelden van landen ZONDER korruptie?????

Het bericht wat je aangeeft is ook niet als voorbeeld te noemen voor het niet bijtreden.

Wilders alleen kan de toestemming van NL niet tegenhouden, en verder heeft Wilders geuit tegen ELKE verdere uitbreiding van de EU staten te zijn,

dus ook Kroatie, maar heeft niet aangeven tegen Kroatie te zijn wegens de korruptie!!!!

• Robert

Volgens mij ben ik de enige die een onderzoek hierover heeft aangehaald. Kan ik van jou niet zeggen. Tenzij je een enkel eigen voorbeeldje een onderzoek noemt.

Wat je artsvoorbeeld betreft: ik denk dat er een verschil bestaat tussen iemand die beter verzekerd is (eigen keuze) en daardoor wellicht voordeel boekt en de veelvoorkomende situatie in Kroatie dat iedereen dezelfde verzekering heeft, maar dat tegen betaling via een envelop onder de tafel de wachtlijst kan worden verkort van maanden of zelfs jaren naar een dag of wat.

Maar als jij het verschil hier tussen niet ziet denk ik niet dat we het eens worden.

Wat de staatsschuld betreft heb ik niet vermeld dat deze niet belangrijk zou zijn, maar gezegd dat je deze niet in isolatie kan bekijken. Je legt me weer onnodig dingen in de mond die ik niet heb beweerd.

• Robert

Ja, vooruitgang. Maar kijk eens waar ze nog staan. Met de huidige groei komen ze de eerste 50 jaar niet aan het Europese gemiddelde.

• zelande

Nogmaals, je opent zelf met de datum tot toetreding, en nu ga je dit verbinden met nog te ondernemen sanctie, hervormingen etc.

De sancties opgelegd aan Kroatie zijn blijkbaar naar tevredenheid van de EU opgelost, en dat is de huidige situatie.

En of Norbert of Robert denken dat Kroatie nog niet klaar is, daar hebben de regeringsleiders niks mee te maken.

Het doodordinaire feit is, dat Kroatie heden het predikaat heeft, waardig te zijn om tot de EU bij te treden.

Dit was, de toetreding, stat heden geen strobreed in de weg, maar dan ook helemaal niks.

Wanneer iedereen morgen zijn handtekening zet zijn ze overmorgen in de EU.

• Robert

Het ontgaat mij geheel waarom ik landen zonder corruptie zou moeten noemen. Het gaat er hier om dat corruptie het normale (zaken)leven dusdanig belemmert dat investeerders ervan af zien iets te doen in Kroatie.

• Robert

In mijn eerste posting staat al het woord “hervormingen”. Wordt dit soms niet weergegeven op je scherm?