Kroatie in EU per 1/7/2013

• zelande

Daar zijn wel andere voorbeelden te noemen welke nog veel verder in de middeleeuwen zijn, en die wel al tot de EU behoren.

Ik snap jullie negatieve houding ten opzichte van Kroatie niet.

En ik zit nog steeds te wachten op een land wat vrij is van korruptie???

• Robert

Dank voor je constructieve bijdrage. Ben het er volledig mee eens.

Wat het referendum in Kroatie betreft: ze willen deze het liefst uitstellen tot na de verkiezingen. Op dit ogenblik is de economische situatie niet best en veel mensen zijn nogal negatief ingesteld. Niet zo'n goed moment om ergens toestemming voor te vragen!

• L

Neen, ik ook niet!

• zelande

Je kunt het natuurlijk keren en draaien zoals je wilt, en ik zal dan uitleggen wat de OVEREENKOMST is met een artsbezoek

Iemand die zich prive verzekerd, heeft zoals je toegeeft ook voorrang in NL, alleen doet dit iemand dit in het vooruit betalen

In Kroatie doet iemand dit op het moment dat hij het nodig heeft, maar is doodeenvoudig hetzelfde princiepe, iets meer betalen, iets meer privileges.

En verder, wanneer je praat over een onderzoek, zou je dan zo net willen zijn aan te geven waar dit onderzoek is gepubliceerd en door wie gedaan, dit kan ik niet vinden.

Ik heb naam van het instituut, hoogte van het bedrag en doel van de uitgaven aangegeven.

• zelande

Nou breekt m'n klomp.

Aangeven dat korroptie KROATIE belemmerd in zijn groei, en dan niet in staat zijn om een voorbeeld te noemen van een land zonder korruptie.

Waar moeten we dan de maatstaven aanleggen,

Dus enkel en alleen Kroatie moet met de korruptie omgaan en inbinden, maar dit is niet expliciet nodig voor andere landen waar eveneens korrptie voorkomt.

Dat is het uitgangspunt van de EU wat zo op enigheid en gelijkheid is uitgericht.

• zelande

Jullie weten waarom ik hier zo op mijn achterste benen ben gaan staan, en wel om de posting van ene Norbert, welke zich wederom niet meer laat horen

maar ik mis hem niet.

Verder, kan mij hier op dit forum 1 land in de EU aangeven welke het economisch goed gaat.

En met economisch bedoel ik ook, dat de gewone werknemer, zijn levensonderhoud onder normale omstandigheden kan bedruipen.

Ik sta hier niet aan te geven Kroatie moet in de EU, ik heb hier enkel aangegevn, dat de weg vrij is voor toetreding tot de EU, en dan komt er weer het item

korruptie.

Mensen, in mijn ogen, zou het veel beter zijn voor Kroatie niet bij te treden en gewoon de EWR bij te treden, zoals b.v. Noorwegen en Liechtenstein.

En sorry Robert, maar indien je van mij verlangt bronnen en zaken te noemen, dan mag ik deze ook van jou verlangen, en dan volstaat het niet dat je

hier schrijft dat er een onderzoek heeft plaatsgevonden.

Onderzoeken vinden dagelijks plaats over de meest uiteenlopende zaken,

• Jo

Dat is geen negatieve houding, dat is realiteit.

Deze week controle gehad van de politie omdat mijn één voorlicht niet brandde. Op de koop toe mijn portefeuille niet bij, dus ook geen rijbewijs of ID-kaart. Ging me 1000 kuna kosten. Ik zei dat het goed was als hij me eerst een ontvangstbewijs gaf. Mochten we ineens doorrijden. Rarara in wiens zakken die 1000 kuna zou verdwenen zijn als ik zomaar had betaald. Noem me maar eens één West-europees land van de EU waar zoiets mogelijk zou zijn.

Robert woont hier, Norbert heeft hier gewoond en ze weten heus wel waar ze 't over hebben.

• Robert

Ok, alsjeblieft:

Het onderzoek is uitgevoerd door het Economisch Instituut in Zagreb:

www.eizg.hr

Klik op het hoofditem (Prezentacija…) en je komt op een pagina waar je onderin het hele PDF document kan downloaden.

Wellicht een probleem (en de reden dat ik het niet eerder heb geplaatst / mag plaatsen volgens de prikbord regels): het is volledig in het Kroatisch…. maar er staan ook veel cijfers in dus wellicht dat je er iets van begrijpt.

Erg nuttig onderzoek voor iedereen die zich een beeld wil vormen over corruptie in Kroatie.

• zelande

Bijvoorbeeld Frankrijk,

In Louhans Bourgogne, 2 weken geleden, geparkeerd in de arcades van Louhans, hier is tussen de middag van 12 tot 14 uur vrij

parkeren.

ik kom om kwart over 2 bij de auto, en er hangt een in plastic verpakt bonnetje tussen de ruitenwisser.

Toevallig zie ik het vrouwtje, wat deze mij heeft ondergeduwd.

Zij komt naar mij toe, en ik weet dat ik fout zat, dus wilde ik dit betalen.

Nou dat was dus geen enkel probleem, en deze 40 euro betaald, en mevrouwtje heeft het bonnetje verscheurd, verbrand er werd niet meer over gesproken.

Dit is normaal gesproken niet mogelijk in Frankrijk kontant te betalen en zeer zeker niet aan een dienstdoende parkeeragente.

Dit kan men op het politiebureau van de stad gaa regelen, en verder niks.

Noch vragen Jo????

• zelande

Zoals met al deze zgn. onderzoeken, in hoeveree zijn deze relevant, en door wie betaald, dus ook door wie beinvloed.

Helaas maar waar, elke statistiek, elk onderzoek, zal de uitkomst geven zoals de opdrachtgever zich voorsteld.

Dat is precies hetzelfde als met de werkloosheidscijfers, deze kloppen ook nooit want er zijn bepaalde groepen, zoals mensen in de bijstand, die niet in de cijfers van de werklozen terug te vinden zijn.

In Duitsland hetzelfde Arbeitslos in de statistiek, HartzIV niet in de statistiek maar evengoed werkelooos.

Hier begint de korruptie al, cijfers welke niet met de waarheid kloppen, en in elk EU land gehanteerd.

Duitsland heeft officieel heden net geen 3 miljoen werklozen, maar er lopen 6 miljoen in de HarzIV, mensen die geen recht meer hebben

op werkloosheidsheidsgeld. Mensen met akademische studie, etc

Deze zaken worden regelmatig aan de regeringen voorgelegd, maar dit thema wordt gewoon genegeerd en niet beantwoord.

Korruptie in optima forma