Bij de EU,,???

• zelande

Beste Norbert,

Sorry,maar ik voel mij toch geroepen om nog een keer op je ongeloofelijke uitlatingen te reageren.

Wat je hier uitkraamt, kun je met droge ogen niet aankijken, zulke uitspraken, zijn toch wel het bewijs van onkunde.

Enkele puntjes:

“listing fee”

Nogmaals, wanneer een leverancier dit moet betalen, is dit geen enkel probleem, want zoals jij zou moeten weten, wordt deze “fee” aan de konsument doorberekend, dus wordt door jou en mij terugbetaald

wanneer ik een produkt koop.

Dat Heineken niet in de schappen van Konzum te vinden is,verbeter je door tussenhaakjes aan te geven,dat dit jaren geleden het geval was, dus ook niet meer relevant.

Dan de betalingsmoraal.

Je uitleg over het zakendoen is echt zeer bedroevend, als je hier stelt, dat verkoop van een produkt belangrijker is als het innen van je rekeningen.

Treurig.

Betalingstermijn, 3 maanden??????

En wordt er tijdens de periode van deze 3 maanden dan maar 1 keer geleverd, of zou het mogelijk kunnen zijn dat er meerdere leveringen plaatsvinden, tijdens deze 3 maanden?????

En de leverancier maar blijft leveren, zonder dat de vorige rekeningen betaald zijn?????

En dan de uitspraak, “dan heeft niet leveren geen zin meer, toch???”

Wat dan voor de leveringen voor een volgend seisoen, en de seizoenen die volgen, of is in jouw ogen, zaken doen, een keer leveren,en verder houdt het op????

Clever,uitermate clever.

Verder,

Als je letterlijk schrijft, dat een bepaald persoon weer vrijgelaten is, en er verder geen aanvullende tekst bij staat, is dit op te vatten als zijnde in vrijheid gesteld, dus vrijgesteld van rechtsvervolging.

Dat is een provocerende tekst,

Dit was met voorbedachte rade, om hier reakties op te krijgen, want je stelt hier duidelijk, dat deze persoon is vrijgelaten, wat voor jou weer een bodum was om de korrptie aan te geven.

Tussen de regels door lezen moet men kunnen.

Als er dan gereageerd wordt,dan ga je jezelf verbeteren, maar je legt de schuld van het “misverstand” bij de lezer, door aan te geven dat je dit zo niet geschreven hebt.

Als laatste, wat betreft schelden, hier doe je jezelf eer aan, want ik heb in MIJN teksten, geen enkel scheldwoord kunnen vinden, kan aan mij liggen….

Mvr gr

“ het Orakel”.

• zelande

Leg uit

• Robert

Het probleem met de hoge listing fees is dat je enorm hoge vaste kosten hebt en dus heel veel producten moet verkopen om deze fee te compenseren. Dit is moeilijk op te brengen voor kleine leveranciers.

Doorberekenen aan de klant is niet zo makkelijk, want als deze het product te duur vindt koopt hij er gewoon minder van.

Konzum heeft zo ongeveer een monopoliepositie in Kroatie en bepaalt zelf de voorwaarden aan de leveranciers. Je kan hoog of laag springen als leverancier, maar als je er niet mee accoord gaat (lees: je producten niet meer aanbieden via Konzum) ben je een groot stuk van je marktaandeel kwijt.

Wellicht dat de nieuwe maatregelen tegen wanbetalers (kortere wettelijke betalingstermijn) de pijn enigszins kunnen verlichten voor leveranciers in Kroatie. Overigens staat de overheid zelf bekend als de grootste wanbetaler….

• zelande

Beste Robert,

Dit is helemaal waar,wat je hier schrijft.

Zo is het aan elke leverancier om te bepalen, of het leveren aan dergelijke bedrijven zakelijk aantrekkelijk is of niet.

Ik als leverancier, zal dan ook een analyse maken, en een berekening maken, of het betalen van deze listing fee zinvol is.

De opmerking over marktaandeel is uitermate belangrijk, maar als ik mijn produkt niet met een bepaald winstmarge kan verkopen, of de kosten hoger zijn dan de opbrengsten, heeft het heel weinig zin hier te leveren.

Uiteraard, om een nieuwe markt aan te boren, dient men te investeren, maar al snel zal blijken of mijn produkt een bepaalde afzet kan gaan halen, ook prijstechnisch.

Wanneer ik dan tot de konklusie kom, dat mijn target niet gehaald kan worden, heeft het weinig zin om hier verder in te investeren.

Verder heeft de hoogte van Listing Fee ook te maken met de plaats in de zaak waar mijn produkt in de schappen ligt, strategisch aantrekkelijk of minder aantrekkelijk.

Desalniettemin, ben ik niet verplicht om aan de grote monopoliebedrijven te leveren, en blijven er ook kanalen open via de lokale handel, waar ik wellicht minder omzet zal halen, maar waar

mijn winstmarge vooraf te berekenen is.

Ik als leverancier, ben geheel vrij om met Konzum of welke grootgrutter dan ook, zaken te doen of niet.

• MariaR

Haha, Jo, die zin hoef je niet meer af te maken, volgens mij wordt het antwoord volmondig JA ! Nederland en Belgie zijn reteduur geworden sinds de Euro.

• Jo

Nee hoor, alle studies tonen aan dat de stijging minimaal is. Het probleem zit hem, zeker in België, dat we een vertekend beeld gekregen hebben van de kostprijs van iets. Nu reaggert men nogal snel : “o, dat kost maar €25, een koopje” terwijl het vroeger toch ook 1000Bef was en men wel twee keer zou gedacht hebben alvorens iets te kopen. En dat geldt ook voor kleine bedragen. In Nederland speelt dat misschien iets minder omdat het verschil in waarde tussen de euro en de gulden kleiner is dan het verschil met de Belgische frank.

• Gerrit Peels

Jo Het is hier in Nederland wel zeker duurder geworden sommige dingen zijn gewoon van gulden naar euro gegaan 1 op 1

En ik ben bang dat het in Kroatie ook duurder gaat worden. Ik ben tenminste blij dat ik voor die tijd mijn huis nog verkocht heb.en nog een redelijke prijs heb gekregen.

De Kroaten krijgen het nog heel zwaar want er komen grote veranderingen daar.

• De Reizigers C&G

I REST MY CASE LOL !!!!

het mag niet uit als het duurder is hoor,wij zullen toch blijven gaan naar de mooi kroatie:)-D

• Gerrit Peels

Wij ook maar blijven geen 6 maanden meer zoals voorheen.

• nammerlaan

Ben benieuwd…….vind persoonlijk dat ze de laatste jaren best pittige prijzen durven vragen voor `uit eten`, appartementen, of hotels via touroperators……en nog maar niet te spreken over campingprijzen (huur caravans of standpaatsen)….terwijl het servicenico niet overal je van het is …..maar inderdaad, we betalen zelf, en doen er gewoon aan mee! Bij ons is de gulden ook gewoon vervangen door de euro. Al met al blijft Kroatie toch 1 van mijn favoriete vakantiebestemmingen, en je kan het uiteraard zo duur maken als je zelf wilt!