Bij de EU,,???

• Robert

De Kroaten lopen altijd zo te klagen over hun eigen regering dat buitenlandse bemoeienis juist gewenst zou moeten worden door hen ;)

• Norbert HR

Zelande,

Wat is er dat je eigenlijk wel begrijpt van Kroatië ?

Ik word er een beetje moe van dat je probeert te vertellen dat jij precies weet hoe bepaalde bedrijven werken, zonder dat je ook maar over enige kennis beschikt.

Voordat je uitspraken gaat doen over Konzum zou ik eerst maar eens wat gaan studeren. Probeer eens uit te vinden wat de status van Todoric is binnen Kroatië, hoe hij zijn bedrijf is begonnen, hoe hij de bedrijven financiert en hoe dit alles tot Agrokor heeft geleid.

Pas wanneer je dat snapt zul je ook begrijpen hoe en waarom Konzum werkt zoals ze werken.

Wanneer je dan de positie van Konzum binnen Kroatië snapt zul je wellicht ook begrijpen hoe de andere ketens werken en wat hun risico mijdend gedrag tot gevolg heeft. Velen hebben namelijk de neiging om geen producten op te nemen in het assortiment zolang Konzum het niet in het assortiment heeft.

Maar dat alles wist jij natuurlijk al.

Geloof me Zelande, de tijd dat jij mij kunt gaan vertellen hoe de supermarkten in Kroatië werken is nog heel ver weg.

En ten aanzien van Sanader…………….ik heb gesteld dat hij vrij op straat rondloopt, niet dat hij ontslagen was van rechtsvervolging. Doch, voor de misdaden die hij heeft begaan krijgt doorgaans (zeker in Kroatië) niemand een vrijbrief om het proces maar even thuis af te wachten. Oostenrijk heeft hem niet voor niets al die tijd opgesloten.

Kroatië is een land waar de gewone sloeber achter de tralies verdwijnt voor het stelen van een biertje en de politici vrolijk rond blijven lopen of zelfs in functie mogen blijven (bv onze burgermeester van Zagreb), terwijl heel Kroatië weet wat zij in werkelijkheid doen.

Dat Kroatië nu bij de EU wil is overigens niet hetzelfde als dat het ook een goed idee is of gaat die logica voor jou te ver ?

• Papa Leone

Zouden jullie nu niet echt zelf een forum starten? Dan kunnen jullie tot in het oneindige doorgaan zonder iemand anders te storen. Van Norbert wisten we al dat hij altijd zijn gelijk moet hebben, nu is er nog een tweede bij en zijn we weeral vertrokken voor duizend en één bericht.

Als jullie zoveel energie hebben steek het dan in uw werk of bedrijf en alles zal dan wel beter gaan in dat bedrijf. En dit noemt zich zelf dan volwassen mensen!

• Norbert HR

Beste Papa,

Indien het je ontgaan is, deze topic is weer naar boven gehaald door onze Zelande. Wanneer iemand het nodig vindt om 3 postings aan mij te wijden en mij uit te maken voor alles wat maar los en vast zit dan meen ik toch wel het recht te hebben om daar op te reageren.

Zeker voor iemand die nog nooit van zijn leven in Kroatië is geweest (zoals Zelande ons vorig jaar meedeelde) blaast hij redelijk hoog van de toren.

• zelande

Beste Papa Leone,

Mijn excuses dat ik weer heb gereageerd op de uitspraken van “de econoom” op dit forum.

Waar ik mij uitermate aan stoor, is de aard en wijze ,waarop deze “econoom” zich uitlaat over Krattie en zijn bewoners,laat dit vooral duidelijk zijn.

Dat deze “econoom” zich permitteert uitspraken te plegen, welke elke keer weer uitmonden in beledigen en kwetsen van een land en zijn bevolking, stuit mij enorm tegen de borst.

Dat deze “econoom” zich uitgeeft alszijnde de enige persoon op deze planeet, van alles op de hoogte te zijn, maar daarentegen helaas elke keer wee rmoet ervaren, dat het toch iets anders is gelopen.

En zoals Hr. Norbert schrijft, dat hij naar zijn mening recht heeft om te reageren, gaa ik ervan uit dat ik ook hier van mijn zelfde recht gebruikmag maken,of is dit ookeen

privilelege van Hr Norbert.

U dient de postings niet te lezen, wanneer u dit niet wenst. De namen staan erbij, dus u kunt deze negeren.

Maar aangezien men toch wel benieuwd is wat er geschreven wordt, gaan we de topics toch maar lezen.

Ik laat mij niet door Norbert monddood maken, dit lijkt op diktatuur.

Ook Norbert HR hoeft niet te reageren,maar vind het maar wat leuk om zich elke keer weer in het rampenlicht te plaatsen.

Verder heb ook ik geen zin om verder eindeloos op hem te reageren, laat ik het hierbij, alhoewel ik in de toekomst af en toe nog wel eens een reaktie zal afgeven.

Moge het u allen goed gaan in Kroatie.

• JaPa :o)

Zelande,

Wie er ook gelijk moge hebben, op deze manier blijven jij en Norbert elkaar “persoonlijk” bestoken met klinkklare onzin die de bezoekers van dit prikbord niets, maar dan ook niets interesseerd. Als jullie wat te vereffenen hebben doet dat dan met privé-mails of per telefoon, maar bevuil dit prikbord a.u.b. niet meer verder!!

En waar gaat het eigenlijk over? Wie het weet mag het zeggen!

JaPa.

• Guido

Papa Leone,het bij jou aangelinkte bericht van mij is verwijderd.Het was niet tegen Jou gericht maar om je bij te springen in je kritiek.Sorry als het verkeerd is overgekomen.Op de ek. degustatie in Oostakker drinken we er dan maar eentje op.

• Guido

Ben er inmiddels achtergekomen hoe de vork in de steel zit.Kijk maar naar de bijlage in je mailbox.

• De Reizigers C&G

NAAR DEZE JAAR ZAL HET VEEL DUURDER WORDEN IN KROATIE !!!!!!!!!!!!!!:(:(:(

• Jo

Onzin! Waarom zou het duurder worden. Is het in Nederland of Belgiê zo veel duurder geworden?