Emigreren

• zelande

Velen snappen het nog niet he,

Hier in dit itim wordt zo gigantisch geroeptoetert, dat het een jewelste is, wet aannemen, wet weer doorstrepen, wel buitenlanders geen

buitenlanders, allemaal geroeptoeter.

En Robert, met je uitspraak van “populistisch”, moet je gewoon oppassen, en jezelf proberen te matigen, beste.

Indien je niet stekeblind bent, dan heb je kunnen lezen wat ik geschreven heb.

En dat jij, jezelf het recht toeeigend, om te oordelen hoe Kroatie met zijn werkvergunningen omgaat, dat noem ik schofterig.

Temeer je hier aangeeft, dat de vergunningen zgn, weer beschikbaar zijn, en wel om de redenen, dat buitenlandse werknemenrs

“goedkoper zijn”

Dit spreekt boekdelen, en wellicht zal de Kroaat dan nog iets onvriendelijker worden, wanneer een buitelnlander zijn reeds schamele baantje

heeft ingepikt. Hulde Robert

En mag ik dan aannemen, dat bij jou landen, zoals Australie, New Zealand, Canada en zo zijn er nog een aantal, dan volgens jouw als

“populistisch” moeten worden aangemerkt

Ik zal het hierbij laten, en ervan uitgaan dat Robert ook een probleem heeft.

• Robert

Het is heel eenvoudig hoor. De regering roept dat er te weinig buitenlandse investeringen zijn (hetgeen klopt). En vervolgens wordt er gezegd: we laten geen extra buitenlandse werknemers meer toe. En dat terwijl buitenlandse bedrijven over het algemeen ook wat eigen mensen willen meenemen, zeker voor het management.

De regering wist dus dondersgoed dat deze (voorgestelde) maatregel niet houdbaar zou zijn. Maar ja, het was in die tijd nogal onrustig vanwege protesten van syndikaten e.d.. Om die rustig te houden en ervoor te zorgen dat niet alleen de regering de schuld zou krijgen van de grote werkeloosheid worden dit soort “maatregelen” voorgesteld. Dat noem ik populistisch.

En volgens mij heb ik verder mijn mening niet gegeven over of ik het eens ben met het geven van werkvergunningen aan buitenlanders. Ik heb alleen geciteerd uit de Kroatische krant, maar die kan jij blijkbaar niet lezen….

O ja, ik woon al jaren in Kroatie en heb een vaste verblijfsvergunning. Nog nooit meegemaakt dat Kroaten hier onvriendelijk over doen hoor. Ze geven juist aan blij te zijn dat ik er ben ;)

• zelande

Onder welke kategorie valt het, wanneer men een kroatische krant niet kan lezen?

Onderontwikkeld, gemis aan opvoeding, zeg het maar, of kan misschien zelfs krimineel zijn.

En wanneer men citeert, beste, dan wordt dit als zodanig aangegeven, met citaat' tekst ' einde citaat.

Je moet jezelf er niet goedkoop uit proberen te praten, als je iets zegt dan sta er achter en verdedig je je standpunt, maar niet kronkelen.

Jouw persoonlijke woorden, stonden ervoor, dat wanneer de wet niet was teruggedraaid, dit als populistisch te beschouwen is.

Omdat je in begint te zien dat dit wel eens kontraproduktief zou kunnen zijn, ga je nu kronkelen.

Dus nogmaals, uitspraken welke je doet, niet verdoezelen, maar erachter staan.

En ik ben blij voor jou dat plaatselijke mensen blij zijn met jou aanwezigheid, ik zou zeggen houden zo.

• Robert

Ik moet toegeven dat ik het redelijk onderontwikkeld vind om mij meningen in mijn mond te leggen die ik niet zelf kenbaar heb gemaakt.

Voorbeeld: hoe kom je er bij dat ik het goedkeur dat er buitenlanders binnen worden gelaten die arbeidsplaatsen innemen, puur vanwege het feit dat dit goedkoper is? Hier ben ik het helemaal niet mee eens, maar het is blijkbaar wel gebeurd.

Het enige dat ik heb gezegd is dat ik de maatregel populistisch vind, omdat hij bedoeld was om de mensen rustig te houden (niet gelukt overigens), terwijl men wist dat hij niet te handhaven zou zijn. Dit heb ik uitgelegd in mijn tweede bericht. Excuses als dat wat te laat was.

• Gerrit Peels

Alleen zelande heeft gelijk Robert

Hij kent Kroatie als geen ander denkt hij.

• Guido

Mij werd hogerop ook een heel verhaal toegedicht dat nergens op slaat.Niemand is op dit forum verplicht om alleen maar positieve zaken naar voren te brengen en als iemand negatief overkomt is dat nog geen reden om op de persoon te spelen en om het hele forum te doorwroeten om met modder te kunnen gooien zeker niet door iemand die,als ik het goed gelezen heb,20 jaar terug in Kroatië op bezoek is geweest en er huizen met kogelgaten heeft gezien.Eerlijk gezegd kan ik ook niet veel positieve zaken over Kroatië zeggen behalve dat het een prachtig land is met vriendelijke mensen en het zo wat na de 43 jaren dat ik er nu kom, een beetje mijn derde vaderland is geworden na mijn geboorteland België en mijn jarenlang verblijf in Nederland.Laat ieder in zijn waarde,ook al krijg je geen gelijk.Dit is dan ook mijn enige en laatste reaktie op dit vervelende theatrale gedoe.

• zelande

Geachte heer Peels,

Laten we nu even heel eerlijk blijven, en lees dan ook de reakties van een aantal andere forumbezoekers.

Het gaat mij er echt niet om gelijk te hebben of te krijgen.

Het gaat, en ging mij erom hier, in deze diskussie aan te geven, wat mijn mening is over Kroatie, de mensen, en de omgang met

wetgevingen.

Dit is naar mijn mening, demokratisch, en ik heb getracht mijn mening te verdedigen en toe te lichte.

Ik heb dan ook getracht, met voorbeelden mijn mening duidelijk te maken, met konkrete woorden en voorbeelden.

En ik heb dan ook aangegeven, dat door een een persoon, hier dingen uitgesproken zijn, welke ondanks de zeer sterke uitspraken van deze persoon

niet ingetreden zijn.

Deze persoon heeft ervoor gewaarschuwd, geen boekingen meer te doen bij Croatian Airlines, want deze zal zeer binnenkort failliet gaan.

Dit is geplaatst in 2010, en Croatian Airlines vliegt nog steeds, en we zijn inmiddels een jaar verder.

Deze persoon heeft adviezen afgegeven, en mensen in vertwijfeling gebracht.

En zo kan ik doorgaan.

Ik heb dan ook aangegeven, deze diskussie te sluiten, en verder te gaan met positieve berichtgeving betreft Kroatie.

Maar nee, dan moet het vuur aangewakkert worden met een opmerking van jou.

Sorry, dan reageer ik.

En mensen die problemen hebben, zullen zelf moeten kijken waar de fout zou kunnen liggen, want er zijn legio voorbeelden

van mensen, welke de zaken wel degelijk voor elkaar hebben, ondanks de complexe strukturen in Kroatie.

M vr gr

• zelande

Beste Robert,

Sportieve opstelling van jou.

En het is dan ook niet mijn bedoeling om je te krenken, in tegendeel.

Maar ik hoop dat je het me eens kunt zijn dat ik enkel en alleen een weerwoord heb gegeven, naar aanleiding van dat wat ik in de

berichten heb gelezen.

Dat in een diskussie mensen verwikkeld zijn met een andere mening, is mij ook duidelijk.

En het mag denk ook duidelijk zijn, dat ik niet alleen was in mijn standpunt t.o.v. Norbert HR, en dat er toch een niet gering aantal mensen aan de hand van zijn

“adviezen” begonnen te twijfelen.

Mensen welke droomden van een nieuwe toekomst, maar helaas door de “overwegend” negetaieve berichtgeving, wellicht hun plannen

niet hebben willen of durven verwezenlijken.

Er zijn genoeg voorbeelden van mensen, welke deze droom wel hebben kunnen realiseren.

En ik blijf bij mijn opvatting, dat deze persoon niet echt een ambassadeur is voor dit mooie land.

Het zou NorbertHR dan ook sieren, zichzelf nog eens zelf te melden, en zijn uitleg te geven.

Mocht ik met mijn uitspraken en berichten fout zijn geweest, zal ik het zeker niet nalaten mijn excuses aan te bieden,

Prettige dag nog

• MarkoMarko

Zelande,

Bedankt voor je welgemeende toekomstwensen aan o.a. mijn adres.

Je verwijt o.a. mij dat ik me in deze discussie dusdanig tegenspreek dat jij moet constateren dat deze discussie voor jou weinig zin heeft. Graag hoor ik van jou waar ik dat doe.

• zelande

MarkoMarko,

Indien je alle berichten hebt gelezen, neem ik aan dat ook jij hebt begrepen, dat we eind eind maken aan de diskussie, en dat iedereen verder kan gaan met

de positieve berichtgevingen omtrent Kroatie.

Indien je het noodzakelijk acht, weer opnieuw te moeten beginnen, dan Please do.

Prettige avond nog