Zelande het laatste woord
Beste Norbert
Toevallig hebben Robert en L hier zeer waardevolle informatie geplaatst, waarvan ook jij gebruik had kunnen maken,
en aan de hand hiervan optimale informatie had kunnen verstrekken.
UP TO DATE wel te verstaan.
Dus wederom, een uitspraak, dat het heel moeilijk is om aan informatie te komen, is hiermede ook weer teniet gedaan.
Bedankt aan beide.
Verder wacht ik nog steeds op de aanduiding waar ik het heb over “ons bedrijf”
Heb ik ergens geschreven dat Tikves in Kroatië zit ?
Zo ja, dan zou ik dat graag een keer van je zien.
Het valt mij op dat je de postings maar half leest, compleet uit je vel springt en begint te typen als een waanzinnige.
T.a.v. het werken bij ons bedrijf hoef je alleen maar even je eigen postings na te zoeken. Je doet allerlei wilde uitspraken over waarom ik er niet meer zou werken, waarom ik het land verlaten zou hebben, wat er al niet fout zou zijn gegaan, terwijl de realiteit is en blijft dat je, ten tijde van het schrijven van dat proza, niet eens wist wat ons bedrijf deed in Kroatië.
Is het dan vreemd dat ik graag wil weten wanneer je bij ons hebt gewerkt, want iemand die het allemaal zo goed weet moet toch wij bij ons hebben gewerkt en ik kan me dat niet herinneren.
Ten aanzien van de wetgeving is er nog een klein detail wat je over het hoofd ziet, maar wel een belangrijk detail. Dat detail maakt het vinden van de wijzigingen in wetten zo interessant dat zelfs notarissen, advocaten kantoren en zelfs de lokale overheden niet op de hoogte zijn met de geldende wetgeving. Dat kan weer leiden tot hele aparte situaties en uiteindelijk leidt het tot een puinhoop.
Maar dat wist jij natuurlijk allemaal al.
Norberto,
We hebben het hier de gehele tijd over Kroatie.
Dan kom je je verdedigen over de wijn, en de wijnproduktie in Kroatie, dan geef je aan een bezoek te hebben gebracht aan Tikves,
zonder aan te geven dat dit GEEN Kroatische producent is.
En meer nog, om aan te geven dat er wel degelijk goede producenten zijn in Kroatie.
Wij praten over Kroatie, en niet over Macedonie.
Er hoeft mij toch geen lichtje te gaan branden over wijn uit Macedonie????
Punt was, wijnproduktie in Kroatie, en kwaliteit uit Kroatie.
En dan ga je hier je standpunt verdedigen met een niet Kroatische producent!!!!!!!
Langzaam loop je toch vast hoor.
Maar een uitermate interessante diskussie.
Prettige avond nog.
Nee Norbert,
Ik hoef mijn postings niet na te kijken, om de doodeenvoudige reden, dat jij zegt dat ik over “ons bedrijf” spreek,
Ik weet dat ik niet over “ons bedrijf” spreek, dus is het aan jou om dit aan te geven, waar ik dan deze uitspraak doe.
Ik kan al mijn postings nakijken, en dan kom ik tenslotte tot de konklusie dat ik inderdaad niet heb gesproken over “ons bedrijf”.
Wel weet ik dat ik heb gezegd, dat jij in de ijsproduktie aktief bent geweest.
Maar “ons bedrijf” dat weet ik heel zeker, dat is nergens terug te vinden.
Norbert,
Ik kom nog even terug op de wijnen.
Ik heb enkele recenties nagekeken omtrent de Kroatische wijnen,
In Nederland en Belgie, wordt zeer lovend gesproken over de wijnen uit Kroatie.
Een kritiek was, “wijn maken, dat kunnen ze in Kroatie”
Dit zijn mensen welke dagelijks met wijn te maken hebben, professioneel, en die geen behoefte hebben aan “bagger”
En je hoeft alleen maar te googelen, en dan kun je jezelf ervan overtuigen.
Mijn enigste vraag aan jou is, waarom altijd zo negatief over Kroatie???? En wel op elk gebied, waarom.???
Zelande,
Het muntje wil maar niet vallen.
Nog een laatste poging om het door die plaat beton heen te krijgen.
Je hebt hier uitspraken gedaan over WAAROM ik weg zou zijn uit Kroatië, je hebt uitspraken gedaan over het bedrijf dat wij (nee, niet jij) hebben gehad.
Mijn reactie daarop is dat je onzin loopt te verkopen, want waar baseer jij je kennis over mijn/ons (nee, wederom niet jouw) bedrijf op ?
Er zijn 2 mogelijkheden:
1. Je weet totaal niet waar je het over hebt en roept maar wat omdat je liever op de man speelt dan met argumenten aankomt. Je zoekt liever naar details in de posting dan de hele strekking van het bericht te begrijpen. Wanneer je niet weet wat er met ons (nee, niet jij) bedrijf is gebeurd dan vraag ik me echt af waar je het lef vandaan haalt om er uitspraken over te doen. Probeer het eens uit te leggen ?
2. Wanneer je wel weet wat er bij ons bedrijf heeft gespeeld dan kan dat alleen wanneer je bij ons hebt gewerkt en dat kan ik me echter niet herinneren, dus vraag ik om een geheugensteuntje. Kortom, vertel me even wanneer je bij ons hebt gewerkt en wat je daar precies deed.
Wanneer je het antwoord op vraag 2 schuldig moet blijven dan geldt dus regel 1 en dat is dat jij geen ene malle moer weet van mij of ons bedrijf. In dat geval lijkt het me ook zeer raadzaam om er verder geen uitspraken over te doen. Ik ga toch ook geen uitspraken over jouw werk of jouw verblijf in Zwitserland doen, of wel soms ?
T.a.v. Tikves zul je, om de relevantie van die opmerking te kunnen begrijpen, toch echt weer in de historie van dit forum moeten gaan kijken. Ik heb daar een aantal keer tot in het detail beschreven hoe 80 -90 % van de wijnproduktie in Kroatië is opgezet. Daar ligt ook direct de sleutel tot de oplossing en daar ligt ook direct de verklaring voor de problemen met de kwaliteit en met de prijs/kwaliteit verhouding.
Tikves heb ik genoemd omdat Tikves, ook afkomstig uit het vroegere Joegoslavië, wel de stap heeft gemaakt naar een professionalisering van de wijnproduktie en daardoor nu zeer succesvol is op zowel kwaliteit als prijs/kwaliteit. Hierdoor groeit hun export als kool, begint de regio op te bloeien en krijgen de wijnboeren een beter bestaan.
Dus veel leesplezier in de historie en tot het moment dat je dat hebt gelezen zou ik je willen adviseren geen uitspraken te doen over mijn mening over Kroatische wijnen in het algemeen. Ja, er zijn pareltjes te vinden, ja er zijn goede producenten, doch het gros van de wijnproduktie in Kroatië is beneden alle peil.
Dat is mijn mening, ik durf te stellen dat ik enige kennis heb op het gebied van wijn (overblijfsel uit mijn Italiaanse periode) en voor zover mij bekend mag ik er een eigen mening op na houden.
Ik zou graag weten wanneer de laatste keer is geweest dat jij een lokale Kroatische wijn hebt geproefd (dus niet die fles van 25 euro in de winkel) ?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?