Grens Slovenie-Kroatie

• wil

Lars het ligt er maar nu net aan waar je erover gegaan ben en aan de beambte die je had er zitten er bij die steken het in hun zak. maar ja je moet maar zo denken wij hebben het altijd nog beter dan hun.En laat je niet ontmoedigen door andere probeer het eens over een andere grensovergang zou ik zeggen succes.

• hans

Ehhh Lars,

Wil niet veel zeggen maar ze pakken je hier wel wat harder aan voor een doorgetrokken streep en dan kom je niet weg met € 50 eurie. En jij hebt

het over corruptie !!! Wat heb je dan in Bulgarije gedaan een winterslaap ?

• Ernesto

Ook wij komen hier al jaren nooit problemen gehad bij de grens of aangehouden door politie. In Duitsland gebeurt ons dit regelmatig. En wat er elk jaar weer op ons wacht als we thuis komen zo ook dit jaar een bekeuring gemaakt in Nederland en wel s,nachts om 3:15 bij Arnhem jawel 14 kilometer te hard gereden op de heenweg naar Kroatie. Goed te hard rijden mag niet maar s,nachts om 3:15 met je autotje langs de weg staan zullen ze in Kroatie niet snel doen. Maar in dit geval zeg ik hoe minder zielen hoe meer vreugd voor ons. hoef ik niet weer 3 uur te wachten bij de grens.

• JaPa:o)

Ben ik wel een paar jaar geweest.

Maar het is natuurlijk wel een l*lverhaal van je.

JaPa.

• ona

en ik maar denken dat dit bericht over het “gedrag” van de slovenen zou gaan…………………………………………………….

• mihael

lars,

denk je dat ik 's nachts wakker zal liggen van de feit dat jij niet meer naar Kroatië wil :)

denk daar is over na!

mihael

• cheryl

Poeh Lars jij steekt je nek wel uit,,om hier wat kritiek te spuien over Kroatie,,als je eens terug leest,,zal je zien dat je je niet geliefd maakt hiermee.

Er zitten hier nou eenmaal mensen die helemaal niets verkeerds over dit land willen horen,,,ongelooflijk maar echt waar.

Ik amuseer me kostelijk als ik deze reactie's lees de één nog sarcastischer dan de ander.

Misschien toch een tikkie struisvogelpolitiek?

Zelf heb ik het niet meegemaakt,maar wel gezien,,dat de kroatische douane,,een auto er tussen uithaalde,,vader,moeder en 2 kleine kindjes,,met een tempratuur van 35 graden,,,en werkelijk heel de auto werd leeg gehaald kinderen huilen,,wilde drinken maar mochten niet in auto komen,,moeder en vader mochten ook niets pakken voor hun kroost.

Nadat ze alles hadden opengemaakt konden deze mensen zelf weer inpakken en in de auto opbergen.

En de douane stond er bij te lachen,,,,het was een puur staaltje machtsvertoon.

Ik vond het op zijn zachts gezegd walgelijk.

Dus ik begrijp je volkomen hoor.

Deze mensen zullen mij nu ook niet aardig vinden,,,nou jammer dan,,dáár lig ik nou geen nacht van wakker.

• Ppaul

Lars,

Je schrijft helaas niet welke grensovergang je had en waar je de bekeuring hebt opgelopen. Jammer - dan had je meer zakelijke reacties gehad.

Cheryl,

Je beschrijft een grenscontrole. Precies dezelfde soort controle kun je treffen aan de Sloveens-Oostenrijkse grens. Alles eruit, alles zelf er weer in doen. En machtsvertoon … Wel eens een Oostenrijkse douanière horen ‘schnautzen’ ?

Eigen ervaringen:

- laatste tijd vooral bij het inrijden van Slovenië vanuit Kroatië scherpe controles, met name op levensmiddelen.

- mate van controle is compleet afhankelijk van eigen gedrag plus kleding.

• mihael

lars en sheryl

schud elkaar de hand en ga lekker samen fietsen :)

mihael

• gerrit

Hetzelfde meegemaakt maar dan van Slovenie naar Oostenrijk ales uitladen n met spiegels onder de auto kijken door de Oostenrijkse douane en maar snauwen.

dit heb ik nog nooit meegemaakt aan de Kroatische grens.