Grens Slovenie-Kroatie

• cheryl

Erg fijn dat jullie dit nog nooit hebben meegemaakt,,,gelukkig maar,,natuurlijk hebben jullie dit wel allemaal meegemaakt bij grensovergangen naar ander landen.

Het gaat volgens mij over een grensovergang bij Kroatie,,en niet bij Slovenie of Oostenrijk.

En een normale autocontrole?

Lachend toekijken hoe die kindjes daar stonden weg te smelten en geen drinken mochten pakken?

Tja het is maar net hoe je het bekijkt he.

En jij Mihael,,,als je dan toch persoonlijk gaat worden,,het is te hopen dat jij nooit een negatieve ervaring zult hebben,,want dat kom je volgens mij niet te boven.

• ineke

Jeetje wat een belachelijke discussie…………..Wij hebben ook ondervonden dat de grenscontroles dit jaar strenger waren…Stonden in een file van Maribor tot aan de Kroatische grens. Maar om daar nu zo'n ophef over te maken?! Beetje onzin.

Ik vraag me wel een ding af: Heeft Cheryl nou al die tijd staan kijken hoe die mensen moesten uitpakken??(dat duurt vaak eeuwen,en die tijd besteed ik liever aan mijn reis) En kwam het dan niet in haar op om die kinderen wat te drinken te geven???

Tja, en als ik hier aangehouden word vind ik oom agent ook niet meer zo aardig…….Beetje verdraagzaamheid, niet meteen op de kast…..RELAX!!!!!!

• ywtje

Ben het helemaal met Ineke eens.

Wij hebben gelukkig nog nooit problemen gehad, zijn alleen maar positief over dit prachtige land.

Wat ik wel graag wil weten is of deze incidenten alleen in het hoogseizoen plaatsvinden en of er grensovergangen zijn die je misschien beter kunt vermijden?

Een groot kroatie fan,

Ywtje

• Robert

Begrijp de klachten niet helemaal.

een barst in je voorruit kan behoorlijk gevaarlijk zijn en je zou dus blij moeten zijn dat ze je gewaarschuwd hebben.

De boete is natuurlijk volkomen terecht en blijkbaar heb je nog gevaarlijk gereden ook, want je zag de politie blijkbaar niet eens staan na de bocht….. wees blij dat het in plaats van de politie geen tegenligger was die 200km/u jouw kant op kwam.

Dat van die tafel is logisch gezien het feit dat Kroatie geen EU land is. Dus GEEN vrij verkeer van goederen toegestaan. Toeristische uitrusting valt daar niet onder, maar de gemiddelde toerist neemt geen grote tafel mee (ik neem aan dat het geen klein campingtafeltje was). Ik zou dus als ik jou was maar blij zijn als Kroatie EU land wordt, want dan behoren de meeste van je geschetste problemen tot het verleden.

O ja, wil nog wel even toevoegen dat ik niet bepaald een fan ben van de douane en politie hier en voor wat betreft onbeschoft gedrag en onvriendelijkheid moet ik het helaas met je eens zijn.

• wil

Van mij hoeft Kroatie geen EU land te worden hoor krijgen de meeste nog meer kapsones.

• loes

ook wij hebben s'nachts een bekeuring bij arnhem gehad op weg naar kroatie.

helaas traject controle.

over een jaar als we weer gaan toch maar een beetje beter opletten.

• cheryl

Het doet er helemaal niet toe,,wat ik wel of niet deed,,en hoelang ik daar stond te wachten,,,en waaraan ik mijn tijd besteed.

Het gaat erom dat de douane een machtspelletje speelt,,,en dat zelfs een kroatisch echtpaar er naar toe ging om die kinderen wat te drinken te geven,,maar dat die direct terug gestuurd werden naar hun auto.

Dus ik wil zegen dat zelfs eigen bevolking,,deze praktijken niet normaal vinden.

Want kom niet aan kinderen ,,van welke nationaliteit dan ook.

Dat geldt voor ieder weldenkend mens waar dan ook ter wereld.

Er word hier tig keer geschreven over hoe mooi,,en goed het allemaal wel niet is,,,mag er dan ook eens een keer geschreven worden over wat niet zo mooi en goed is?

Daar is een prikbord voor toch?

Verder blijf ik er gewoon op vakantie gaan,,ook ik vind het een prachtig land,,,maar ik sluit niet mijn ogen voor wandaden van politie en douane.

En een ieder die dat wel wil doen..helemaal prima,,droom gewoon lekker verder.

• Eddy

Dit bewijst nog maar eens dat Kroatie gewoon een Balkanland is en dat dergelijke zaken gewoon voor kunnen komen.

Als je dit af en toe op de koop toe wilt nemen en je er niet door van de wijs laat brengen blijft Kroatie gewoon een prachtig land om je vakantie door te brengen.

Rare jongens daar op de Balkan !! :-)

• KiCo

Cheryl,

Denk je dat de politie en aanverwante in Nedrland en Belgie allemaal engeltjes zijn en niets verkeerds doen? Overal heb je goede en minder goede mensen.

Over elk land zal je verschillende verhalen kunnen vertellen die gebeurt zijn. Daar kunnen we prikborden vol van zetten. Is dat dan een reden om zo te reageren over een land? Ik denk het niet.

KiCo

• cheryl

Ja KiCo ik wéét dat ze in nederland en belgie ook geen lieverdjes zijn.

En ook weet ik dat dit bij elke douane ter wereld kan voorkomen,ook daar sluit ik mijn ogen niet voor.

Maar dit gaat nu even over Kroatie, omdat dit het prikbord is over Kroatie,,wat ik me afvraag is alleen,waarom iemand zo aangevallen word als hij iets negatiefs neerzet over Kroatie,,ik bedoel,,een reactie als,,,, ga jij maar lekker niet,,,dan hoef ik niet zo lang bij de grens te wachten,,slaat natuurlijk helemaal nergens op.

En om niet meer naar dit land te gaan is Lars zijn goed recht,,net zoals het een ander zijn/haar goed recht is om wel te gaan.

We mogen godzijdank nog altijd zelf uitmaken waar we naar toe gaan toch?

In ieder geval ben ik er zelf ook weer geweest zoals de afgelopen 10 jaar,,en ik heb een fantastische tijd gehad,,ik hoop dat ik wel duidelijk heb gemaakt dat ik niet het land noch zijn mensen naar beneden haal,,maar dat ik de handelingen en mentaliteit van de douane en politie gewoon waardeloos vind.