Je hebt helemaal gelijk, mijnmoeder komt uit Split en zelfs zij geeft eerlijk toe dat Kroaten niet altijd erlijk zijn hoor!!!
Groetjes, Samantha
Nou, je hebt gelijk hoor!! Mijn vriend werkt in de autobranche en vind het ronduit belachelijk dat je werd tegengehouden!!!!! Trouwens sterker nog, als die barst zodanig gebarsten is dat die verder kan scheuren dan moet je bij de keuring van de apk wel een nieuw raam, maar dat zal bij jou wel zeker niet zo kunnen zijn anders had je niet zonder keuring naar Kroatie kunnen rijden!!!Hahha
Wij werden op de heenweg tegengehouden, meneer vond wat spulletjes nog ingepakt, nadat wij hadden uitgelegd dat dat voor familie is mochten wij doorrijden..
2 jaar ervoor, moesten we alles uit onze kofferbak halen, meneer opende onze koffers en tassen.. Wij moesten alles weer terug er in zetten.. Ook in de brandende zon. Eigen schuld, dikke bult een beetje; niet zeuren.
En wat zal er veeeeeeeeeeeeeeeel veranderen als we bij de EU komen 8-) NOT! Want overal zullen er zulke mensen zijn, en die veranderen heus niet dan. Als ze hun eigen zakken willen vullen dan blijven ze dat doen.
zo zie je maar; er zitten overal rotte appels tussen. Dat heeeft heeleeeeeeeeeemaaal nix te maken met BALKANMENTALITEIT (zelfs qua geografie niet, voor de ECHTE kenners); zo zijn mensen gewoon.
Zulke mensen heb je hier in Nederland ook.
Als jij daardoor niet naar Kroatie wilt gaan; dan ga je toch niet.. Maar ik wens je veel sterkte in het tegenkomen van een land, waarin er niet van zulke mensen rondlopen !!!
Heb als vrachtwagenchauffeur vele Oostblokgrenzen meegemaakt en de bovengenoemde douaneactiviteiten komen me zeer bekend voor. Zeker bij het personenvervoer, deze werden regelmatig binnenstebuiten gekeerd.
Dit is niet echt gerelateerd aan Kroatië.
Aan de grens Wit-Rusland - Polen werden complete auto's gestript.
Heb zelf aan de meeste grenzen weinig tot geen problemen ondervonden met de vrachtwagen.
Je doet zelf ook mee aan de corruptie, aan de grens Rusland - Wit-Rusland een keer een douane-document dat een stempeltje miste af laten stempelen voor een blikje Cola en een zakje chocolade, kon anders 500 km terug naar Moskou. Nou dan is de keus niet moeilijk.
Verder een keer cabinecontrole gehad aan grens in Rusland, ging over de 27 mc al de ronde dat het een scherpe controle was, meneer de douanier vond een blikje Struik, of hij deze mocht hebben, nou als jij er gelukkig van word, neem mee, einde cabinecontrole.
Aan de Oostenrijk/Hongaarse grens terugkomend van Roemenië (leeg) komplete controle gehad op o.a. drugs. Douane had iets gevonden, dachten ze, en hebben drie boorkopjes aan gort gedraaid, omdat ze er niet door de vloer konden komen, terwijl ik al uitgelegd had, dat ze in staal aan het boren waren.
Hoezo oliedom en stronteigenwijs die douane.
Ze wilden trouwens een hond in mijn cabine laten, dit heb ik vriendelijk maar uiterst nadrukkelijk geweigerd, toen ging die douanier er maar op zijn kop in liggen, wat ik wel vermakelijk vond.
Alleen van dat gezin dat geen water voor hun kinderen mocht pakken, dat gaat er bij niet in, dan kon de douane op zijn kop gaan staan, dat deed ik gewoon.
Knappe jongen die mij mijn gezin niet laat verzorgen, zeker met 35 graden.
Sanja, je slaat de spijker op zijn kop! pluim!!
Sanja schreef:
>
> zo zie je maar; er zitten overal rotte appels tussen. Dat
> heeeft heeleeeeeeeeeemaaal nix te maken met BALKANMENTALITEIT
> (zelfs qua geografie niet, voor de ECHTE kenners); zo zijn
> mensen gewoon.
>
>
> Zulke mensen heb je hier in Nederland ook.
>
>
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?