Verdwijnen Kroatische en Balkan-restaurants

• Marko

Op Pag weet ik geen restaurants.

In Istrië:

- Lovran: Restoran Najade (vis)

- Moscenice: Restoran Perun (en valt het eten tegen, dan in ieder geval een schitterend uitzicht; ben ik overigens laatst 9 jaar geleden geweest, dus ohne gewähr).

Nabij Istrië:

- Viskovo (nabij Rijeka): konoba Maretina (vis; mijn favourite)

- Viskovo: Restoran Ronjgi

- Dobrinj (Krk): konoba op pleintje in dorp (specialiteit: surlice)

- Bribir (vanuit Novi Vinodolski richting Bribir, na 2km aan rechterkant): konoba Studec

- Fuzine (40 km landinwaarst van Rijeka): Konoba Volta

- Ter hoogte van Grobnik, vanuit Rijeka via autoweg richting Zagreb, laatste afslag vóór de tol afslag nemen, vervolgens naar rechts, konoba aan linkerkant.

Voor alle konoba's geldt: geen haute cuisine, wel goed eten.

Smakelijk

• Guy

Restaurant Mate,net voor je de brug naar Pag op rijdt links.

Restaurant Marin-Posedarje,langs de Magistrale tegenover de afslag naar Novigrad.

Restaurant Belona-Restaurant Ulika en Restaurant Cres op Cres.

Enzv….Enzv….

• Evelien

Ook wij hebben vorig jaar geweldig gegeten in een restaurant in Vodice (aan de boulevard!!). Hebben nog nooit zo'n service genoten als daar!!

Maar ook in Sukosan (bij Zadar) zit een zeer goed restaurant aan het dorpsplein.

Namen?? –> geen idee!

• Marjolein

We beginnen een topic over verdwenen Kroatische restaurants in Nederland en eindigen vervolgens in Kroatië. Logisch, ondanks dat de keuken misschien niet zo bijzonder is kan ik toch wegdromen van een raznici, djuvec en ajvar samen met een glaasje Istra Bitter. Er aan denken geeft al weer heimwee.

Maar nu even een andere vraag, waar zijn er nog wel Kroatische Restaurants in Nederland en België?

Laten we daar een nieuwe topic over beginnen, ik zal het startsein geven ………..

• Ronald

Is dat hetzelfde restaurant Split dat eerder in Haarlem aan de Zijlstraat heeft gezeten?

Waar is het nu naartoe gegaan?

• Jo

Je reageert wel op een bericht uit 2007 hé! Waarschijnlijk komen de meeste reageerders zelfs niet meer op dit prikbord.