vojvodina

• Guy

Ywtje,ik begrijp je opmerking niet goed bij dit onderwerp.De webmaster van dit prikbord is Bart en niemand anders.Hem komt de eer toe.Sommige bezoekers van dit prikbord hebben een eigen website en verwijzen daar ook regelmatig naar.IK denk dat dit de oorzaak is van het misverstand.

• JaPa:o)

Inderdaad Guy,

Ik had ook wel voor mijzelf kunnen spreken hoor!

JaPa.

• ywtje

Sorry haalde even iets door elkaar, maar Japa of Bart maakt niet uit, boodschap lijkt me toch duidelijk genoeg.

• marjan

Guy

ik volg dit onderwerp ook,en ik denk dat er wel meer mensen er geinterresseerd in zijn ik vind het tenminste wel interressant om iets te weten te komen over het land waar wij voor het eerst heen gaan.ik ben ook wat woordjes aan het leren gewoon simpele om de mensen tenminste een fatsoenlijk goedemorgen,middag of avond te wensen alhoewel deze gewone woordjes al moeilijk zijn, het is zeker wat anders dan gute morgen en gruss gott.

• mirjana

Nee ik vind van niet!!!!!!!!!!!!!!

• Guy

Inderdaad,Marjan,met een paar woordjes kroatisch kom je al een heel eind.Een uitstekend idee.Het tellen is ondermeer zeer gemakkelijk,woorden om elkaar te begroeten en andere benamingen om bvb inkopen te doen zijn ook niet moeilijk maar echte grammaticaal juiste zinnen vormen is een ander probleem.Wij hebben geen naamvallen maar het kroatisch wel.

• gerrit

Hoi

Kijk eens op onderstaande site kun je wat oefenen met Kroatische woorden

http://www.natalihr.nl/

• Guy

Ik ga in ieder geval niet kijken,Gerrit.Ik heb mijn buik nog vol van de griekse en latijtijnse naamvallen uit mijn gymnasiumtijd.Toch wel een goede site voor iemand die met enige voorbereiding op vakantie naar Kroatië wil gaan.Ik heb in ieder geval geen noemenswaardige problemen in Hr.zij dan af en toe kroatisch met een hete aardappel in mijn mond.

• Guy

Ook goed, Mirjana,maar dat maken wij niet uit gelukkig.Ik geef steeds je emailadres door aan bezoekers van Plitvice.Loopt het al een beetje en zijn er nog voldoende data vrij?

• Guy

En Gerrit,die aardappel zat ook al een paar keer ergens anders want ik had het over latijtijnse en ergens hogerop over leiden terwijl het lijden moest zijn.Ik zal de berichten toch telkens moeten kontroleren voor ik ze plaats.

Maar goed,daarvan afgezien hoop je deze keer echt te ontmoeten om samen eens in restaurant Marin wat bij te praten bij een lekker wijntje met prsut en paski sir.