belgie (en nederland en duitsland) moeten gewoon dat vignet invoeren.
1 voordeel: het vignet betekent wel dat je kan doorrijden bij de tolpoorten in plaats van (soms) urenlang in de file te staan. Tijd is ook geld
Mijn auto gaat er inmiddels wel uitzien als kermistent met al die vignetten (Oostenrijk, Zwitserland, Slovenie, Duitsland bepaalde steden).
Als het zo doorgaat wordt ik na een ritje vanuit Kroatie naar Nederland door de Nederlandse politie bekeurd vanwege gebrekkig zicht door de voorruit (daar zie ik ze wel voor aan).
Hebben ze in Nederland tenminste ook een vergoeding voor het autogebruik door buitenlanders op het NL-se wegennet….
Hoi,
Ik rij elk jaar zoals Carla het over had, v.v. naar Turkije via, Slovenie en Kroatie. Tussen de 1.50 cent (retour) aan tol en 35 euro zit een aardig verschil (33.50).
Ik denk dat ik de komende zomer maar via Hongarije en Servie ga. Levert via Oostenrijk een paar tunnels minder, een extra vignet van 35 euro en de tolwegen van Kroatie. Vignet in Hongarije kost maar 7 euro…
Trouwens, thanx voor de informatie.
Yesil
haha, een echte hollander.
kan bij de vignetten van oostenrijk en zwitserland toch ook niet?
of je doet het volgende:
om het probleem te voorkomen van vignetten die stukgaan bij het verwijderen van het raam, plak je het vignet eerst op een stuk doorzichtig plakplastic (boeklon). dit snij je heel mooi langs de vignetrand af.
dan plak je het plakplastic (incl. vignet) op je voorruit. je kunt hem nu heel makkelijk verwijderen.
plak dat vignet dan bij voorkeur op een deel van je ruit wat heel smerig wordt. dus niet op het beruitenwisserde deel.
je kan ook gewoon je auto uitlenen of je voorruit verwisselen ;-)
Hoi Jan, Job en Geert,
Ik geloof niet dat Anita een echte ‘Hollander’ is, maar waarschijnlijk wel goed ingeburgerd :-)
Je hoeft niet moeilijk te doen met plakplastic, hoor. Laat dat fröbelwerk maar achterwege. Het vignet gewoon even over je spijkerbroek halen voor je het op je voorruit plakt en dan trek je ‘t er, indien gewenst, ook zó weer af. :-) = tip van een Sloveen, die zo z’n Oostenrijkse vignetten bevestigt.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?