Vignet Slovenië

• Carla

@Craig,

Jan, Job, Geert bedoelde te zeggen dat je je hand op moet steken als je TEGEN bent! Zijn voorgestelde 100 euro lijkt mij rijkelijk veel en wat met Jan, Truus en Miep die nooit de landsgrenzen overtrekken? Op zich zou 100 euro voor een Europeesvignet mogelijk moeten zijn, maar schaf dan wel de wegenbelasting en sluptax af.

• jan

als je de landsgrenzen niet overtrekt, hoef je toch ook geen europees vignet te kopen?

wat denk je dat je kwijt bent als je alle franse tolwegen, oostenrijkse, zwitserse, sloveense, tsjechische, hongaarse vignetten bij elkaar optelt?

zal meer zijn dan 100 euro per jaar.

en dan ook nog eens een belastingverhoging van 200 euro per jaar om vervolgens het openbaar vervoer gratis te maken.

dus voor 300 euro per jaar gratis openbaar vervoer en gratis gebruik van buitenlandse wegen.

• Carla

Wanneer er één Europees vignet zou zijn, dan heb je die toch ook in eigen land nodig? Of wilde je daarnaast ook nog eens nationale vignettten invoeren, Jan, Job, Geert?

• jan

je betaalt wegenbelasting in je eigen land.

noem het een “buitenland vignet”.

• Guy

Robert,het enige wat ik rechts onder op de voorruit heb geplakt is een soort klein plastik houdertje of zakje en daarin kan ik mijn vignetten kwijt of parkeerkaartjes.

Die zijn duidelijk zichtbaar en dus geen kleefresten op de ruit.

• jan

niet opgeplakte vignetten zijn net zo strafbaar als geen vignet.

• JaPa :o)

En je moet ze linksboven of linksonder of in de midden achter de spiegel hebben "geplakt, en niet rechtsonder in een plastic zakje.

Alles gezien vanaf de bestuurdersplaats.

JaPa.

• Guy

Opgeplakt of niet,ik doe het al jaren zo en zonder probleem.Ieder is vrij het op zijn manier te doen en is zelf verantwoordelijk voor eventuele gevolgen.Zo eenvoudig is het.

• jan

guy,

hoe vaak ben je al gecontroleerd?

• Guy

Nog nooit gecontroleerd maar zoals ik al opmerkte neem ik gewoon het risiko als het fout gaat.Dat is iets wat ieder voor zichzelf uitmaakt en geen wijzend vingertje nodig heeft dacht ik zo.En wat controles betreft ben ik in die dertig jaar ook nog nooit aan de kroatische grens uitvoerig gecontroleerd behalve dan het tonen van het paspoort of de Id.kaart.Een mens mag toch wel een beetje geluk hebben of niet?