Wij zijn net 1 uurtje thuis en zijn ontzettend teleurgesteld thuisgekomen!! Het land is werkelijk schitterend, maar dat wist ik al want mn moeder komt uit Split waar ik al enkele keren ben geweest/ 11 jaar geleden was de laatste keer!!! De teleurstellingen zitten hem in het volk dat ronduit 9 voor 80- %0 echt zeer onbeschoft is!!! Als we bijv. bij zo'n kiosk een Telegraaf of weet ik veel wilde afrekenen werd het geld gewoon uit onze handen gegrist, in de winkels praten ze alleen in hun eigen taal of wanneer ze zin hebben Duits, je wordt gewoon weggekeken als een stuk vuil alsof je totaal niet welkom bent, we waren met kenissen in Pula in een Mc. Donalds wat gaan eten en ja hoor weer ging het echt flink mis, degene die onze vriend zn bestelling opnam gaf hem een halfopgegeten broodje big mac i.p.v. een verse, het duurde vreselijk lang voordat de bestelling klaar was en dat gebeurde bij iedereen zo totdat mn vriend er wat van zei bij de manager vertelde die vervolgens doodleuk dat dat nioet waar kon zijn in Nederland zou zo'n iemand gelijk zijn ontslagen maar daar dus niet!!! Toen ik en mn vriend naar Pula reden werden we onderweg gelaserd door de policija en kon mn vriend meteen 500 kuna aftikken anders hadden we een probleem meer geld hadden we niet bij ons anders moesten we mischien wel pinnen ofzo!!! Op de wegen rijden de Kroaten echt onbeschoft en slecht je wordt gewoon de weg afgeduwd en ze houden zich niet a.d. snelheid wij wel want willen niet weer een boete toch en ze zitten ioook steeds met hun groot licht in ons gezicht te kn ipperen, vervolgens waren tot overmaat van ramp toen we ‘s avond 23 uur wegreden van onze kenissen uit Pula ook de snelwegen naar Krk afgesloten zodat onze tom tom geen nioeuwe route kon vinden en moetsen we het vragen aan iemand in een tankstation die vertelde dat we richting Rijeka moetsen rijden ( wat echt een ramp was voor mn vriend want die heeft s’nachts echt een probleem met hoogtes en hoog was het!!! Vanmorgen op de terugweg naar Nederland was er weer een snelweg richting Rijeka afgesloten zodat we 2 rondjes reden en hierdoor onze harten in onze kelen zaten vd stress en gelukkig bij toeval ergens linksaf toch naar de grens konden rijden en op de heenrit in Slovenie deed de Tom Tom ook raar en herkende de route niet!!! Al met al erg!!! Het eten, appartement( prive Marija Bonefacic) op Baska was zeer goed en de mensen erg aardig en vertelden dat ze vroeger nog samen met hun buren grilden en nu niet meer!! Als ze elkaar zien is het botweg hallo en dag, hun balen er ook van al die mensen die het wel goed menen! De slechte mensen verpesten het echt voor de goede mensen!!Ik kan 1 ding zeggen dat ze de toeristen hierdoor echt voorgoed wegjagen want bijna geen 1 toerist op Baska keek vrolijk, echt waaar!!! Nog 1 voorbeeld wil ik noemen over een restaurant op Baska die als enige op het water uitkijkt, daar aten we vd week 1 keer maar waren ze ook zeer onbeschoft, mn vriend vroeg om mayonaise voor bij de patat maar kreeg het niet, ik werd zelf afgesnauwd omdat ik te snel wou zitten a.d. tafel die een vrouwelijke ober nog moest afruimen enz…. enz… ik kan nog wel ff doorgaan hier waar we wel zeer goed werden ontvangen was een restaurant ernaast namen ben ik ff kwijt doordat ik net terug ben en nog suffig ben!!! Al met al zijn we eerder teruggegaan met name omdat we hierdoor echt niet prettig meer konden vakantie vieren, mn vriend was gewoon zo boos en op de kast dat ie zelfs bang zou zijn door hun gedrag zelf iemand een klap te verkopen zo gek werd ie gemaakt en ik oook en hierdoor straks zelf vast te komen te zitten, is toch te gek dat je je hiervoor al moet beschermen om eerder weg te gaan! Onze kenissen die in Pula zitten zijn zelfs jaloers op ons dat wij al vandaag zijn vertrokkken maar hun hebbben een week langer te gaan en hebben kinderen waardoor ze niet eerder willen weggaan anders wel!! Echt zonde van al onze voorbereidingen en inspanningen vh rijden , hadden we beter naar een ander land moeten gaan als we dit hadden geweten …. echt jammer van het mooie land met de mooie natuur lekker eten, en mooi glashelder water en niet te vergeten die enige 20 % mensen die het wel menen!!!
M.v.g.
Minites