Terug uit Krk!!!

• Norbert HR

Prijzen in de supermarkten zijn niet echt hoger geworden, dus je kunt altijd terugvallen op eigen inkopen.

De restaurants in de dorpjes achteraf zijn ook niet echt duurder geworden en de kwaliteit is er over het algemeen een stuk beter dan in de toeristen centra.

Voorts hebben we natuurlijk een paar restaurants, die wel weten hoe het moet en die zitten ook nu nog steeds afgeladen vol, is het personeel vriendelijk, wordt je gewoon als goede klant behandeld. Dat hebben ze altijd gedaan en dat doen ze nog steeds.

Maar, met name de nieuwe tenten in de toeristen centra, welke dus veel hebben geïnvesteerd, geen ervaring hebben en ook nog eens slecht personeel hebben………….tja, die kun je maar beter mijden, want daar hoef je niet al teveel te verwachten, die zien hun investering verloren gaan en zullen zeker niet vriendelijk zijn.

Dalmatia was vorig jaar qua mentaliteit een stuk vriendelijker dan Istria, hoewel de prijzen voor de restaurants vele malen hoger lagen. Doorgaans lagen de prijzen in restaurants zo'n 50 % hoger dan in Istria, dus tel uit je winst.

Zaterdag ben ik nog even naar Porec gereden en waar het vorig jaar op zaterdag altijd chaos in Porec was……….zag ik nu slechts uitgestorven wegen. Het was een beetje druk vanwege de Davis Cup, maar dat was het dan ook wel. Gisteren was het ook stil op de wegen en dan praten we toch over half juli.

• lavanda

Wij vragen vaak aan de “verhuurder”of plaatselijke bevolking waar je goed kunt eten. Normaal betalen we voor bijv. een mixed grill (beetje wat iedereen heeft) zo''n 70-80 kuna. Maar wij zitten dan inderdaad niet aan de boulevard in Trogir,maar aan de andere kant van het centrum.Kwaliteit is zeker zo goed, maar de prijzen een stuk aangenamer.

Ik ben erg benieuwd naar de hoeveelheid toeristen dit jaar.Vorig jaar was het ook in Trogir al minder druk…..Dit jaar gaan we naar Brac,we zullen zien hoe het is…

• minites

Hallo,ik wou tot mn grote vreugde melden, dat eergisteren kennissen van ons terug waren gekomen uit Pula waar ik ook eerder in dit berichtje over had geschreven die de mensen net als wij ook onvriendelijk vonden ze in hun 2de week erg goed behandeld werden!! Dat moet dus ook ff gemeld worden!! Ze hadden al met al toch nog een geweldig leuke vakantie gehad en willen zelfs weer terug ( samen met ons ;)) maar dan naar Dalmatie!!! Nogmaals was ik zeer verrast door hun om dit te horen!!!

M.v.g.

Samantha

• Tes

Dat is fijn om te horen en er zijn dus toch wel plannen om Dalmatie eens te bezoeken! Gelukkig maar!

*** Erg sportief ook van jou om dit even te laten weten trouwens***

• lavanda

He Minites,

Al weer een beetje over je eigen teleurstelling heen?? Super dat jullie kennissen het toch nog leuk hebben gevonden….en ik ben erg benieuwd naar je ervaringen in Dalmatie volgend jaar……

• Guido

Leuke reaktie.Je was blijkbaar een grote pechvogel dat je alle negatieve zaken op je bord kreeg.Benieuwd naar je ervaringen volgend jaar.

• minites

Bedankt, voor jullie leuke reacties op mn berichtje!!! We gaan er zeker weer naar toe volgende keer!!! Weet iemand trouwens waar ik cevapcici-kruiden kan kopen? Ik kocht ze eerst altijd bij de Vomar maar daar hebben ze ze niet meer helaas!!:S Alvast bedankt!!!

Samantha

• Jo

Waarom heb je ze niet meegebracht? Doen wij altijd.

• Guido

Jo,wat is de naam van de verpakking van die kruiden?Het enige die ik voor andere zaken gebruik is Vegeta.Zou wel leuk zijn om eens cevaptice te maken met de originele kruiden.

• minites

We waren het helaas vergeten om mee te nemen, volgende keer beter!!!:S