TomTom

• Gerrit Peels

Ik vertrek volgende week met Tom Tom maar in Kroatie heb ik hem niet nodig.

• Jo

Welke Garmin? Ik volgde vandaag een cursus GPS-navigatie met een GPSmap 60 CSx en dat leek me wel wat waarvoor ik hem zou willen gebruiken. Dus vooral wandelroutes/geocaching/plaatsbepaling.

• Guido

Goede reis en een mooie tijd daar.Het weer mag echt wat beter daar maar dat komt zeker en vast wel.

Wat een gedoe over die TomTom.Je kan in Kroatië weinig fout rijden.Het wegennet is er niet dicht en er is

een duidelijke bewegwijzering.In die vele jaren dat ik er kom nog nooit fout gereden en dat zonder Tom Tom.

• JaPa :o)

Gerrit,

Ook wij vertrekken over 1,5 week naar ons eiland Krk.

Ook ik neem mijn Garmin Nuvi 255w weer mee, een prima navigatieapparaat

Deze heeft een kaartdekking in Slovenië van 19% en voor Kroatië van 30%.

Is niet veel, maar voor mij ruim voldoende om niet in een mijnenveld in Kroatië terecht te komen, maar precies daar uit te komen waar ik graag wil zijn.

En dat allemaal zonder routekaart!

Ik zet hem hier in Nijmegen al aan, en volg ik precies de aanwijzingen op het beeld, vaak is dat een rechte lijn in Noord-Zuid richting, maar de lieflijke stem praat onderweg regelmatig tegen mij om te waarschuwen dat er over 500 meter een rotonde is, en dat ik dan de 2e afslag rechts moet nemen, en vaak is dat ook nog de goede, en daar ben ik dan erg blij mee.

Van deze Nuvi heb ik veel plezier, en zou hem ook niet meer willen missen, hij/zij is voor mij onderweg net zo belangrijk als mijn eigen Paula, en dat wil toch wel wat zeggen nietwaar!

Land Kaartdekking in %

Benelux 100

Bulgarije 14,4

Denemarken 100

Duitsland 100

Estland 29

Finland 100

Frankrijk 100

Griekenland 35

Hongarije 29

Ierland 100

Italië 100

Kroatië 30

Letland 32

Litouwen 16

Noorwegen 100

Oostenrijk 100

Polen 100

Portugal 95,3

Roemenie 10

Slovenië 19

Slowakije 12,9

Spanje 100

Tsjechië 22

Verenigd Koninkrijk 100

Zweden 100

Zwitserland 100

Een fijne vakantie toegewenst door:

JaPa uit Nijmegen.

• Ernesto

Zegt mij niets!

• Gerrit Peels

Ik heb heel TomTom niet meer nodig op de reis naar Kroatie heb hem al zo dikwijs gereden dat zelfs mijn auto alleen de weg zelfs weet.Alleen al sik naar KrK zou willen moet ik denk ik een beetje bijsturen.

• Guido

Ik begrijp trouwens ook niet waarom iemand die al jaren lang dezelfde route rijdt nog de weg niet weet.Verder slaat het nergens op om mijnenvelden ter sprake te brenden.Op de route naar Istrië en Krk heb je er zo bij zo niets mee te maken en waar er verder in Hr nog zouden liggen is dat duidelijk aangeven.Mensen,laat je dus niet bangmaken!

• Gerrit Peels

Je hoeft nergens bang voor te zijn er staan bordjes waar je niet mag komen daar heb je een hele kleine kans op mijnen maar ze laten de bordjes ook staan op plaatsen waar al geruimd is. de bordjes staan ook bij kapotte huizen .Ik heb de laatste jaren niet gehoord dat er iets is gebeurd. toch zie je er regelmatig schapen en geiten lopen.

• JaPa :o)

Gerrit,

Mijn oude BX wist feiloos de weg naar het eiland Krk, maar mijn nieuwe Renault Kangoo gaat deze keer voor het eerst die kant uit, en zal de weg nog moeten leren.

En wat Guido brabbelt, neem ik maar niet serieus!

JaPa.

• Gerrit Peels

Waarom worden we perssoonlijk? het klopt toch wat Guido verteld in heel Istrie zijn geen mijnen te bekennen.