Hoeveel geld mee rabac istrie

• Anne

Wat een reacties B)

De prijzen in de supermarkt (niet op de camping dan) liggen er ongeveer gelijk aan Nederland.

In veel plaatsen zijn ook goedkopere supermarkten zoals de Lidl te vinden.

Het loont de moeite om daar af en toe heen te rijden.

Als je gewoon een hapje wilt eten (pizza, pasta e.d. ) dan vallen de prijzen best mee.

In vergelijking met een jaar of 6 terug zijn de prijzen jammergenoeg behoorlijk gestegen.

Toen betaalde je rond en euro voor een bakje cappuccino of een biertje tegenwoordig vragen ze Nederlandse prijzen (rond de 2,50).

Als je een beetje oplet, moet 700 euro per week volgens mij goed te doen zijn.

Misschien handig om te weten ( op basis van 0,14 ct per kuna)

1 kuna 0,136

100 kuna is 13,60

1 euro is 7,35 kuna

100 euro is 735 kuna

In ieder geval heel veel plezier !!

• Guido

Als ik €18 reken voor een goede maaltijd met drank en hetzelfde bedrag voor de 2 kleintjes samen kom ik voor 15 dagen op €810. Dat is aan de zeer RUIME kant gerekend.Wil je het nog wat goedkoper maar toch ook lekker neem dan eens cevaptici,raznice of spagetti.Een half litertje bier is ook goedkoper dan 1/2 litertje wijn.Nog even opmerken dat Dalmatië wat goedkoper zou zijn dan Istrië.Ik ga er ook van uit dat je geen dure vissoorten of skampi op het menu zet.

Die €18 moet ruim voldoende zijn voor de meeste vleessoorten met aardappelen zoals frietjes of puree ,een salade en drank.Brood krijg je er altijd bij en meestal ook gratis.Kroaten kunnen echt niet zonder brood bij een warme maaltijd.In mijn stamrestaurant Marin in Posedarje kan ik ook gebakken aardappeltjes krijgen.Ze noemen het daar restani krumpir.

Kan je blijkbaar niet overal krijgen.

• Guido

Nog een kleine aanvulling : neem ipv aardappel ook eens djuvec.Dat is rijst met groente.

• kim

Ik ben erg benieuwd hoe de vakantie gaat worden.

Weet iemand ook een leuk resterant in de buurt wat de kinderen ook lekker kunnen vinden het eten. ze zijn wel moeilijk met eten.

Na ja ze lusten wel gebakken inktvisringen en die worden daar toch vaak gegeten en pizza en pasta's eten ze graag

• lavanda

Kim,

Gewoon gaan, en genieten!!! Laat de kids gewoon een stukje van jou pizza, pasta of vlees mee-eten en geef ze overdag lekker meloen enzo….Van 2 weken ongezonder eten is nog nooit een kind doodgegaan!!! Wij doen het al zo sinds mijn dochter 1,5 jaar was….en ze is nu 13

• MarkoMarko

18 kuna voor een cappucino? Dat moet dan een emmer vol zijn.

En 18 kuna voor een biertje (20 cl) moet al haast een onnodig duur exportbiertje Heineken zijn.

• Klaas

Als je in Rabac in de haven bent zit er een goed en goedkoop restaurant, ook voor de kids, tegenover de plek waar de rondvaartboten aanleggen (groot plein in de haven, te zien op google earth). De eigenaar is vriendelijk, rap van tong, ook in het Nederlands zodat de kids ook meekrijgen wat ze opgediend krijgen. Ben helaas de naam kwijt. Ik ben er met mijn gezin 3x geweest en vonden dat gewoon het fijnste restaurant.

• Jo

Wij zijn hier nu ruim een week en we betalen voor een cappucino 8, 9 of 10 kuna. Dat is iets meer an een euro tot bijna anderhalve euro. En voor een halve liter bier betalen we 15 kuna, ongeveer 2 euro. En dan zowel voor getapt bier als voor flessen Kroatisch of Sloveense pils. En die prijzen liggen op het niveau van vorig jaar en van het jaar ervoor.

• Anne

Op de camping betaalde we voorheen 7 kuna voor een cappuccino en in 2009 was dat maar liefst 16 kuna geworden.

Hetzelfde gold voor de andere consumpties en het was ook duidelijk te merken op het terras.

Gelukkig viel het in het dorp zelf mee. Misschien komt het omdat de camping is overgenomen door Maistra.

• hakani

op de camping en in toeristische plaatsen als bijvoorbeeld boulevards is het altijd duurder. Overal.

Zoek een achteraf straatje of een leuk klein dorpje op en het scheelt vaak de helft