varen zonder vaarbewijs

• roger

Hallo,

Ik wil een klein opblaasbootje met een 8 pk moter meenemen,echter heb ik geen vaarbewijs.

Word men vaak gecontroleerd,en wat gebeurt er bij een controle als je niks bij je hebt ?

Ik wil de boot niet aan een boei of zo leggen,nem hem na het varen weer mee naar de caravan.

Wie heeft hier ervaring mee?

gr. roger

• daan

Hallo,

Boven de 6 pk heb je een sticker van de havenmeester nodig om te mogen varen en deze krijg je niet zonder vaarbewijs. De camping waar wij altijd naar toe gaan zal je ook niet zonder papieren het water in laten gaan.

• wegter

Moet je vaarbewijs 1 of 2 hebben?

Gr. Wil.

• Frits1

Officieel vaarbewijs 2, vaarbewijs 1 accepteren ze ook maar dan slechts omdat zij het verschil niet weten. vaarbewijs is vaarbewijs. Overigens vragen ze ook altijd naar een WA verzekering, dus kopie uit NL meenemen of ter plekke bij de havenkapitein afsluiten.

Verzekeringtechnisch ligt dit anders. (mag je de boot besturen op zee)

Ik zou niet zonder vaarbewijs (1) varen, er wordt gecontroleerd en in geval geen cerfificaat gaat hij aan de ketting + boete. Je kan geliuk hebben dat je niet wordt opgemerkt , maar b.v. bij te hard varen langs de kust of haven kan je zomaar de pineut zijn.

groet,

• JaPa :o)

Roger,

Kijk eens onder deze link:

http://www.seesing.com/algemeen.htm#Vaarbewijs

JaPa.

• harry

ik lees dat er de nodige papieren gevraagd worden voor je bootje, maar als je een 2de handsje rubberbootje hebt, kan elke blinde zien dat het dus NIET nieuw is, met plakkers en al, als je hier op MP een bootje koopt, krijg je geen aankoopbon,(2de hands), eigendoms papieren,.. dus wat btw en dan zou je voor deze ook nog een verzekering nodig hebben, kan dat terplaatse??

wie het weet…………:)-D

• JaPa :o)

Harry,

Je zult je moeten houden aan de regels van het land.

Ook al is het bootje volgeplakt met pleisters, het gaat om de PK's van de motor.

Zo niet, dan riskeer je een flinke boete!

JaPa

• roger

Hallo,

Bedankt voor jullie reactie s.

Dat die regels ed er zijn weet ik,echter mijn vraag is wie er ervaring heeft hoe groot de pakkans is door de politie dat je daadwerkelijk gepakt word. Wie heeft hier ervaring mee?

Is mijnbedoeling om na het varen het bootje er weer uit te pakken,en niet in het camping haventje te laten liggen.

roger

• nammerlaan

Dat ligt er ook een beetje aan waar je zit hoor Harry! Wij hebben een zodiacje, twee jaar geleden hebben we op Cres gezeten…en mijn man vond het teveel moeite om 20 km. verderop te gaan aanmelden, dus we zijn gewoon gaan varen. Bootje kan niet hard…..en in de baai bijna geen toeristen…..het was juli, maar ja, er hoeft maar 1 agent te verdwalen! Ik neem aan dat wanneer je in Istrie op een mega camping in Umag/Porec of Rovinj zit er genoeg controle zal zijn, want ja: dat is gemakkelijk vangen he!

Fijne vakantie…..wij nog een kleine 3 weken

• roger

Hoi,

Hoevaak hebben jullie gevaren?,nooit aangehouden enz ?

gr roger