varen zonder vaarbewijs

• steef

nu heb ik een bon gekregen29-7-2010 op ik geen papieren bijhad

op 50 meter lag mijn boot zeg tegen ze ik ga ze wel halen maar daar haden de heren geen zin in

toen riep ik tegen mijn dochter want ze zat aan op het strand om even mijn papieren tehalen

alles was in orde maar wel €70,00 bon gekregen

nu liggen we in de bieschbos als je nu ziet alleen aan die dagjes mensen met een huurbootje van drimmelen hoeveel vuil dat die achterlaten plus ze schijten in de bosjes overal wc papier dat mag allemaal

van de heren

ik vaar al 20 jaar dit mijn derde bekeuring in al die tijd

die €70,00 euro die gaat wel naar de groene draak want die kan wel een likje verf gebruiken

• JaPa :o)

Steef,

Ik wist niet dat ze in Kroatië ook een Biesbosch hadden!

JaPa.

• harry

gerrit en jablan..wat bedoelen jullie met btw en bsn/ sofie nr.?

dat is als je daar ter plekke een boot koopt?

dat is toch niet van toepassing op een 2de handsje uit holland?

• Gerrit Peels

Je moet minimaal kunnen aantonen dat jij de eigenaar van de boot bent door een aankoop bewijs of iets dergelijks.

ook met een tweede handsje ik kreeg in eerste instantie ook geen vaarvergunning. ik heb toen zelf een aankoopbewijs gemaakt en toen lukte het wel.

Terwijl ik daar al 20 jaar met div boten ben geweest.

• Bart

het is eigenlijk heel simpel, elk land stelt zijn eigen regels, dus houd je daar gewoon aan.

als je in Nederland met een 8 pk-tje harder gaat dan 20 km/uur, dan moet je ook een vaarbewijs hebben, de boetes hier zijn niet mis (zonder vaarbewijs kan je zomaar een boete van 300 euro opleveren)

Vergeet niet dat je niet verzekerd bent als je niet alle papieren in orde zijn.

Je moet er niet aan denken als je iemand over het hoofd ziet en in je schroef te recht komt, om maar een voorbeeld te noemen.

als je geen eigendoms bewijs van je boot het, dan kan je altijd bij de ANWB een ICP aanvragen.

dit is geen officieel document, maar wordt in de meeste landen wel als eigendimsbewijs geaccepteerd

http://www.anwb.nl/watersport/varen-in-europa,/ICP.html

Als je je boot hebt aangemeld bij de havenkapitein en je gaat het jaar daarop weer naar kroatie, neem dat de oude aanmeldings papieren mee, dan krijg je bij je nieuwe aanmelding 10% korting.