varen zonder vaarbewijs

• Gerrit Peels

Ik heb nu zelf maar een rekening gemaakt op mijn pc

• johan

ik doe regelmatig dingen die niet mogen maar dan ga ik niet eerst aan anderen vragen wat die er van denken!

• lavanda

Bij de kantoorboekhandel kun je bonnenboekjes kopen. Als je als verkoopadres het adres neemt van de persoon waar je de boot van overnam , en je eigen naam als kopende parij. Vult gegevens/omschrijving van je boot in, incl bouwjaar,nieuwprijs,btw etc. heb je toch ook een aankoopbewijs??

Niet helemaal legaal, maar je hebt wel een bon……..

• JaPa :o)

Lavanda,

En als later de belastingdienst (je weet maar nooit) bij de verkopende partij aan de deur staat, wat dan?

JaPa.

• lavanda

De verkopende partij heeft toch verkocht?? Dat lijkt me het probleem niet…..overigens gaat het niet om een reusachtig bedrag lijkt me,dus dat zal wel meevallen…..

Lavanda (wat een mooie naam trouwens),

Ja maar, de verkopende partij heeft hoogstwaarschijnlijk een “zwarte” boot verkocht!

JaPa.

• Gerrit Peels

Waarom zou dat een zwarte boot moeten zijn?

Gerrit,

Bij een “witte” boot zouden alle papieren in orde zijn lijkt mij, en dat is in Kroatië toch wel van belang wil je niet tegen een vreeeeeeeeeeeeselijke plaat opvaren!

Gerrit, ga jij/jullie nog naar het zuiden?

Ik even niet omdat ik a.s. dinsdag wordt geopereerd aan een nekhernia, en dan ben ik een tijdje uit de running.

Maar misschien dit jaar weer eens met de kerst en oud-op nieuw, dat is toch wel een mooie tijd in Kroatië.

Maar volgend jaar half mei zijn we zeker weer voor onze voorjaarsvakantie op “ons” eiland Krk.

Hartelijke groeten van:

JaPa.

• Gerrit Peels

JaPa

We gaan 18 juli weer die kant op.

Beterschap met je nekhernia en succes.

het gaat hier om boten die in Nederland niet geregistreerd hoeven te worden dan moet je in Kroatie een aankoop bewijs hebben waar op staat dat de boot aan jou verkocht is en dus je eigendom.

Dit is de eerste keer dat ik dit meemaak in 20 jaar dat ik daar al vaar en met verschillende boten.

• lavanda

Precies, het is gewoon particuliere verkoop, en dus heb je normaliter geen aankoopbewijs…heeft niets met zwarte handel te maken hoor…..Alleen moet je inventief zijn,als er een aankoopbewijs word gevraagd.Weet alleen niet of zo;n bon voldoende is……