varen zonder vaarbewijs

• harry

JaPa :o) Schreef:

——————————————————-

> Harry,

>

> Je zult je moeten houden aan de regels van het

> land.

> Ook al is het bootje volgeplakt met pleisters, het

> gaat om de PK's van de motor.

> Zo niet, dan riskeer je een flinke boete!

>

> JaPa

het motortje zal gewoon een 4 pk tomos wezen, zoals die door de plaatselijke vissers werden gebruikt, en nog luchtkoeling ook

planeren zal ie niet doen

• inaa

Wij varen al verschillende jaren in Rovinj en zijn nog nooit aangehouden door de waterpolitie.

Trouwens ik heb ze daar ook nog nooit gezien terwijl we in de bouwvak zitten en alle dagen op het water waren.

Het 1e jaar hebben we gevaren met een kleinere rubberboot en zonder vaarbewijs, maar dat gaf toch geen prettig gevoel.

Het jaar daarop hebben toch maar ons vaarbewijs gehaald en dat vaart wel rustiger.

gr.

Ina

• nammerlaan

Wij hebben iedere dag gevaren…..geen controle gezien!

• johan

je gaat iets doen wat verboden is.

dan vraag je anderen hoe groot de pakkans is.

als je toch wordt gepakt, ga je dan verhaal houden bij diegene die zei dat de pakkans klein is of zeg je tegen de agent dat anderen zeiden dat de pakkans klein is, met de vraag of je alsjeblieft mag doorvaren.

beetje onzinnige vraag waarbij je niets aan het antwoord hebt.

• nammerlaan

We hebben overigens wel een ICC, dus dit jaar gaan we netjes aanmelden, en betalen….want daar gaat het natuurlijk allemaal om!

• JaPa :o)

zo is het, en niet anders!

JaPa.

• roger

Johan,

ik moet eigenlijk niet op je reageren,maar als wie dan ook wat vraagt,moet je hem fatsoenlijk antwoorden,en niet een weder vraag stellen.

Jij nog nooit iets gedaan wat eigenlijk niet mag?

• roger

Hoi,

Bedankt voor je reactie.

dit jaar ga ik het doen zonder vaarbewijs,ik krijg het niet meer gehaald voor de vakantie.

Ik ga het wel gelijk halen na de vakantie.

De belasting wil ik best betalen dat is mijn probleem niet.

gr roger

• Gerrit Peels

Als je met een boot tot 5 Pk vaart kan je ook zonder vaarbewijs je vignet bij de havenmeester kopen maar zorg wel dat je een ankoop of eigendoms bewijs hebt anders lukt het niet.

Ik ben terug moeten komen naar Nederland omdat ik geen Aankoopbewijs of eigendoms papieren kon tonen.

en Ik vaar daar toch al 20 jaar zonder problemen maar nu een andere boot en dus kreeg ik geen vignet eerst een rekening op naam of iets dergelijks.

• roger

Hallo Gerrit,

Bedankt voor je reactie,

Ik wil best een vignet kopen,echter hoe doe ik dat als ik een 2 de hands boot koop ,er zitten dan toch geen papieren bij ?

Ik wil nu eigenlijk met een 5 pk bootje gaan varen,en dan als ik mijn vaarbewijs heb maar een andere kopen.

alvast bedankt.

gr roger

Gerrit Peels Schreef:

——————————————————-

> Als je met een boot tot 5 Pk vaart kan je ook

> zonder vaarbewijs je vignet bij de havenmeester

> kopen maar zorg wel dat je een ankoop of eigendoms

> bewijs hebt anders lukt het niet.

> Ik ben terug moeten komen naar Nederland omdat ik

> geen Aankoopbewijs of eigendoms papieren kon

> tonen.

> en Ik vaar daar toch al 20 jaar zonder problemen