konobo nono in slano

• rita

Hallo,

Enkele weken geleden zijn we in Konoba Nono in Slano gaan eten, wat een afknapper.

De kelner bracht het hoofdgerecht terwijl de borden van het voorgerecht nog op tafel stonden, we kregen een hapje met vispaté maar ééntje kreeg enkel het toastje, ik bestelde een steak en kreeg dus enkel een steak zonder frit of sla (alles was apart te bestellen blijkbaar) en omdat het druk was in de keuken moest ik dan nog maar een kwartierje wachten.

en toen we de rekening kregen, vielen we steil achterover, 900 kuna voor 4 personen.

hebben jullie ook slechte ervaringen met dit “restaurant”

Ik ga al wel van 1984 naar Kroatie en het is de 1e maal dat ik dit tegenkom.

• minites

Ja, dit is een beetje herkenbaar hoor!! Ik en mn vriend zijn dit jaar voor ‘t eerst( althans voor hem) naar Split en de Kastela’s geweest en kregen van de eigenaar van ons appartement een zogenaamd zeer goed adresje van een restaurantje door. Ik en mn vriend hadden dus cevapcici besteld en moesten daarbij de salade en patat idd bijbetalen maar goed dat is dan nog niet eens zo bezwaarlijk maar 't vlees viel ons hier eerg tegen was erg taai!! het kostte ons geloof ik 195 kuna zonder salade, drinken en patat. Het restaurant heet trouwens Baletna Skola!!! Voor ons sowieso warschijnlij geen zuid Kroatie meer viel letterlijk vies tegen!!

• lavanda

Minites,

Begrijp ik goed, dat je 195 kuna hebt betaald voor alleen 2 cevapcici??

• minites

Ja, in dat restaurant wel, in de andere restaurants was het eten en de prijzen prima!! We waren gewoon opgelicht !! Maar goed shit happens zeggen ze weleens, het hele Kastela gedeelte beviel ons al niet, maar ja volgende keer beter!!!

• lipik

Ja, dat is inderdaad hoe het niet moet !

Wat slaatjes en frieten betreft, dat is dan meestal wel de gewoonte dat je dat er apart bij besteld. Maar die prijzen zijn inderdaad een schande, en de service, die moet gewoon goed zijn, wat de prijs ook is.

Ik zal vanavond eens in m'n rekeningetjes snuisteren, maar in Gorski Kotar lijken de prijzen me anders toch wel behoorlijk lager….

Trouwens, de naam konoba zou geen echt restaurant mogen zijn maar mee een ‘eetgelegenheid’. Zoiets als vroeger een herberg waar je kon eten. Dus geen grote kaart, maar eten wat de pot schaft. Spijtig genoeg wordt deze naam nu te pas en te onpas door jan en alleman gebruikt om ‘traditioneel’ over te komen.

Hans

ps : volgende keer in Slano hier gaan, is geen restaurant, maar pension en wel iemand die om z'n gasten geeft.

http://www.kroatie.org/kroatie.php?h=aanbevolen%20huizen&o=Pension%20Lobrovic

• lavanda

Kan het me haast niet voorstellen, overigens was ik gewoon weer opgestapt/niet eens gaan zitten als ik deze prijs had gezien. Voor een normaal bord cevapcici incl frites betaal je hooguit 60 kuna in Dalmatie. Tel daar nog eens een salade van een 25 kuna bij……..en wat drinken, dan had je het bijna kunnen redden met die 195 kuna…….Ik denk dat ik niet betaald had……

Overigens hebben we dit jaar de Kastela eens nader bekeken, we waren er al 2x doorgereden en ook ons viel het tegen…..Maar nu kwamen we per ongeluk in Kastela Luksic terecht, en was het toch wel heeeeeeel leuk!! Met overheerlijke burek bij de bakker aan de grote weg!!!

• Wiel De Keyser

Ik bestel in een restaurant of bistro NOOIT cevapcici of worst of gehakt, niet in Croatië, niet in eigen land en ook niet op het einde van de wereld.

Als je beetje nadenkt dan weet je toch dat dit nu precies die dingen zijn waar een slager al zijn ROTZOOI in kwijt kan. En wat dat bijbetalen voor sla en frites betreft, dat staat toch (meestal) op de spijskaart netjes aangegeven………..

M.v.g.

• Carla

het kostte ons geloof ik 195 kuna zonder salade, drinken en patat

unquote

Nu, dat geloof ik dus niet! De cevapcici kost 40 Kuna bij Konoba ‘Baletna Skola’!

http://www.finapapizza.com/pizzerija/kastel_kambelovac/konoba_-_pizzeria_baletna_skola/jelovnik.aspx

Zelf heb ik hier nog nooit gegeten, maar deze Konoba staat zeer goed bekend. Ik weet dat hij in 2005 tot de beste 100 in Kroatië behoorde.

• lavanda

Tsja, ik durfde het niet te zeggen, want ik ken hun prijzen niet……..

Overigens eet mijn zoon het liefst cevapcici, en ik weet maar één keer van alle jaren dat we nu in Dalmatie zijn geweest dat het erg slecht was……..Dat was 2 weken geleden tijdens een boottocht naar de Elaphiti-eilanden.Wat een rotzooi!!!! Ze mogen van mij nooit eten weggooien,maar dit heb ik zelf overboord gekieperd, het was alleen zenen en spieren….zonder kruiden,grrrrr Ik gruwel nog als ik er aan denk!!!!! Maar goed, dat weet je als je zo;n boottocht maakt, dan zit je niet in een eersteklas restaurant……..

• MarkoMarko

Vervelende ervaring. Afknapper klinkt nog netjes.

Dat aardappelen en salades als aparte bijlagen moeten worden besteld komt inderdaad vaker voor, maar een attente ober zou daar eigenlijk expliciet naar moeten vragen. Gezien de prijs dacht ie natuurlijk dat hij al genoeg geld verdiend, herstel gekregen, had.