Kroatie in EU per 1/7/2013

• zelande

Ja lees je eigen postimg dan nog eens door.

Daar staat als ze zich aan de hervormingen houden, een ieder kan dit lezen als zijnde zijn de hervormingen doorgevoerd, en dienen te worden gehandhaaft.

Op deze kriterien heeft de EU besloten Kroatie EU waardig te bevinden.

Hervormingen welke plaatsgevonden hebben, anders kan EU geen groen licht geven.

Niet alleen op een paar mooie ogen en een paar mooie woorden, temeer ze zelf zo een moeite hebben met korruptie.

Nogmaals Kroatie heeft het groene licht gisteren gekregen, dit kan NIET bestreden worden.

Of gaan ze op 1.7.2013 nog eens kijken, nadat iedereen z.n. handtekening heeft gezet. wordt dan 1.7.2013 nogmaals een proefwerk afgenomen.

Nee de datum is de datum die nu is gezet als mogelijke bijtrede tot de EU.

• Robert

Je begint jezelf nu wel heel erg tegen te spreken.

Eerst het volgende beweren “Nogmaals Kroatie heeft het groene licht gisteren gekregen, dit kan NIET bestreden worden.”

en vervolgens spreken over “mogelijke bijtrede tot de EU.”

• Robert

Ben je zelf niet als eerste begonnen met statistieken:

Uit een eerdere posting van zelande:

"NL heeft een staatschuld van 66 % van het BNP en staat op nr 27 van de lijst

Kroatie daarentegen 45 % van het BNP en staat op nr 46 van de lijst."

En nu ineens de statistieken als irrelevant gaan beschouwen…

• Robert

Ter informatie:

Het onderzoek dat ik heb aangehaald is gefinancierd door de EU in het kader van het

European Commission CARDS Regional Action Programme 2006.

Het is aan ieder vrij om aan de resulaten van onderzoeken te twijfelen (doe ik ook vaak). In deze vertrouw ik echter liever op dit onderzoek over corruptie dan het “uitgebreide onderzoek” van Bram ;)

• MarkoMarko

Zelande,

Links en rechts op het forum vraag je om onderbouwingen voor gedane meningen. Er moet immers niet zomaar negatief geroeptoeterd worden. Naar nu blijkt sta je sceptisch tegenover de “zogenaamde” onderzoeken, die als onderbouwing (zouden kunnen) worden aangedragen. Ik denk terecht, want elk onderzoek heeft, zoals je zelf stelt, een (grote) mate van subjectiviteit mede ingegeven door de opdrachtgever. Maar dit geldt dus evenzo voor de door jou aangedragen onderbouwingen en al helemaal voor je uitspraak: “Als de EU zou menen dat Kroatie niet klaar is voor toetreding, zouden deze ook niet toegelaten worden, punt 1”. De juiste onderbouwing moet natuurlijk niet alleen op meningen van toepassing zijn die afgedaan worden als niet onderbouwde kritiek maar evenzeer op de in jouw ogen positieve mededelingen.

• zelande

Ik had je toch iets kleverer ingeschat.

1) Kroatie heeft het groene licht gekregen, dat is gisteren wereldwijd in de pers openbaar gemaakt

2) mogelijke bijtreding tot de EU, dit kan alleen geschieden wanneer alle lidstaten ondertekenen.

Lidstaten kunnen alleen overgaan tot ondertekening, wanneer de EU kommissie groen licht geeft.

Met het groene licht is de toetrede tot de EU nog geen feit. Dus waar spreek ik me tegen , kun je dat nader verkleren????

• Robert

Je “groene licht” opmerking komt nogal definitief over, vandaar…

Lidstaten zullen alleen ondertekenen als Kroatie de komende twee jaar verder gaat met de hervormingen.

Ik zou het er dus op houden dat het licht nu van rood naar oranje is gegaan. In Kroatie dan, wat inhoudt dat het licht daarna zowel op rood als op groen kan springen ;)

• zelande

Nou heren,

Dus in een aantal punten zijn we het dan toch met elkaar eens, alleeen zijn we een beetje aan het ruzien.

We zijn het toch met elkaar eens dat Kroatie sinds gisteren officieel mag bijtreden tot de EU, en wanneer alle lidstaten ondertekenen, dit op 01.07.2013 zal geschieden. In deze kontekst geloof ik toch de waarheid te hebben geformuleerd.

Wat de cijfers betreft over het BNP de staatschuld en de nieuwverschuldiging, praten we toch over direkte cijfers door de overheid weergegeven.

Indien hier niet de waarheid zou worden gesproken, was hier sprake van grove manipulatie en dus korruptie.

Wat een ieder aan Griekenland zo kritiseert, toch heren??

Bij een onderzoek, in opdracht gegeven, is de uitslag meestal relevant aan wat de opdrachtgever wil zien, dus te beinvloeden.

Vraag : Bent u voor of tegen alkohol achter het stuur.?

Vraag kan ook zo gesteld worden Heeft u weleens een auto betuurd na een glas bier of wijn?

Gaat om hetzelfde alleen een beetje anders geformuleerd en ook zal de uitslag dus niet gelijk zijn

• zelande

Dat is een waarheid als een koe,

Zodra alle handtekeningen staan, is het een feit, zolang niet alle handtekeningen geplaatst zijn is het inderdaad nog geen voldongen feit.

• zelande

Even terzijde Marko,

Er is MIJ aangedrongen om mijn rakties met feiten en publikaties te onderbouwen, dus mag ik dit eveneens verlangen van de andere gesprekspartners.

Maar waar willen we nu heen, het hele gebeuren is hier weer op gang gekomen, nadat een persoon zijn gal weer had gespuugd over Kroatie zonder ook maar een

feit te onderbouwen, alleen gif uitstrooien.

Dit heeft mij wederom enorm op de palmen gebracht.

Daarna zijn we gewoon op alle slakjes zout gaan leggen en elk woordje is op een weegschaltje gelegd.

Ik ben van mening, dat Kroatie een fijn land is, dat er zeker nog een hoop te doen valt en dat er zeker nog hervormingen doorgevoerd zullen moeten worden.

En ik ben inderdaad geinteresseerd in Kroatie, heb helaas momenteel geen tijd, maar ik zou dit land graag weer eens zien mijn mening kunnen vormen over het land en de mensen.

Mijn reakties kunnen ook voor Hongarije gelden. Ik vind het gewoon diep triest dat er een persoon is die in elke reaktie hier gewoon het land en de mensen vernederd, en dat hebben beide in mijn ogen niet verdiend.

Mijn reaktie in de eerste plaats was dan ook aan deze persoon gericht, en aan niemand anders hier.

Vandaar omtrent de korruptie, hier heb ik tot nu toe nog steeds geen voorbeeld mogen zien van een land waar geen korruptie is.

Ik ben hier toch nog steeds enorm benieuwd naar.