En wat dachten jullie dan van de gevulde paprika's!!! Heerlijk gewoon en de burek enz.
Ik vind de Kroatische keuken veel en veel lekkerder dan de Spaanse keuken, viel me vies tegen dit jaar in Gran Canaria!!!! Kroatische keuken is toch een hele mix van Italiaans, Turks, Hongaars, Oostenrijks!!! Mijn vriend is een kwart turks maar vond de burek van Kroatie en de biefstuk veel en veel lekkerder dan de Turkse hij was een en al lof over het eten!!!
Die keuken waar jij 't over hebt vind je niet in de restaurants!
En ‘k ben blij dat je over de vis aan de kust begint! Ja, wat doen z’er mee? Grillen en overgieten met mengsel van olijfolie, peterselie en look. Hoogstaand hoor!
Idem voor de kaas en de ham! Wat doen ze'r mee? Niets. Ja, in plakjes snijden en als voorgerecht geven. Met een vierde van een tomaatje, een blaadje sla en een olijf erbij. En de olie en de azijn staan op tafel, bedien je maar. Tijd steken in een lekkere vinaigrette maken is al te veel.
't Mag dan misschien grappig bedoeld zijn maar ‘k ga je nu toch tegen spreken. Ik heb meermaals bij Kroatische slagers gezien dat mooie stukken vlees vermalen werden tot gehakt, op ’t moment dat je ‘t koopt. En dit in tegenstelling tot hier in Vlaanderen waar vooral afsnijdsels gebruikt worden voor gehakt en gehakte biefstuk. Daarom ook dat het hier al klaar ligt als je ’t koopt. Hoe ‘t in Nederland gaat spreek ik me niet over uit maar ’t zou me niet verwonderen dat het gelijkaardig is.
En dat sprookje over slachtafval, daar doe je de slagers zowel in Vlaanderen als in Kroatië ernstig oneer mee aan (en weer spreek ik me over Nederland niet uit). Slachtafval hier in Vlaanderen gaat waar het hoort: naar het vilbeluik.
ALLES is in Nl en Be beter dan in Kro, ALLES!!!; het eten, restaurants ( prijzen ), hotels ( prijzen ), het weer, mensen zijn aardiger en behulpzamer, stranden en zee zijn beter, regering…?
Dit laatste; Kro. regering is ( volgens lokalen ook ) geen goede regering. Dit kunnen we echter nog niet vergelijken met Be regering, Belgie heeft er nog geen een. Mazzel voor Kro!?
Het begon met absurde prijzen in Tucepi en eindigt …..waar ?( alhoewel, die prijzen vallen mee, zie andere postings, sites van hotels, tripadvisor.com en google )
Wat mij betreft, effe pauze!
ook ik stop er mee, lang leve water en brood.
tja, onze noordzeevissen zullen "beter zijn dan die van de adriatische zee.
en toch toegeven, geef mij maar lekkere kroatische kost in plaats van kroket en frikadel.
en dan had ik het nog niet over de verse olijfolie, door de mensen zelf gemaakt. zaaaaaaaaaaaaalig gewoon.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?