Geschrokken prijzen hotels!!!

• rebas

In Belgie kennen sommige horecabedrijven er ook iets van.

Deze herfst in Damme;een toeristisch stadje aan de Damse vaart naar Sluis(nl).

Na een dagje fietsen van Damme naar Sluis en dan naar Knokke en terug naar Damme.

Na de weldoende fietstocht zetten wij ons neer op een terras.

Na het bekijken van de menukaart zijn we stante pede terug vertrokken.

Een gewoon pilsje 2.80,evenals glasje water,frisdank….enz.,koffie 3 €,een pannenkoek met suiker moest 5 € kosten.

Even verder plaats genomen op een ander terras,dezelfde pils 1.80 ,alles minstens 1 € per consumatie goedkoper,pannenkoek was 2.5 €,de helft van de prijs

van de eerste plaats.

Dus beste mensen,gelieve zulke plaatsen waar ze je geldbuidel zwaar belasten links laten liggen.

Deze zullen wel hun prijzen aanpassen als ze zien dat de klanten wegblijven.

Maar zulke zaken moeten het hebben van toevallige klanten,ze weten uiteraard dat ze geen vaste klant zullen worden en profiteren van de toestand.

Hetzelfde doet zich voor aan de Kroatische kust en ook in andere landen.

Een horecabedrijf dat zich moet behelpen met een vast klienteel kan het zich niet veroorloven om zijn klanten te bedotten.

• Jo

Wat heb ik een paar postings hiervoor geschreven: dat we inderdaad steeds meer naar de slager gaan (of naar de vismarkt) en zelf koken.

• L

In bv. Cavtat zijn de prijzen niet zo laag. Al genoemde “dure” cevapcici vanaf ca. 6/7 €, een expresso vanaf ca. 1,20 €, een sap vanaf 2 €, biertje vanaf 2 €

Prijzen Dbk Oude Stad zijn inderdaad X 2 of soms meer dan dat!

In A'dam Z ( inderdaad bij museumplein, daar woon ik zelf ) een frikandel special vanaf 2,50 €, een sap vanaf 3 €, biertje vanaf

3 €, koffie vanaf 2,5 €….

Ik heb het hier niet over de duurste plekken van A'dam.

“Wildschut”, een baco 6/7 € een Malibu 5 €…..

Conclusie…..mag je zelf trekken!

• rita

stop eens om de kroatische keuken te vergelijken met “kroket” en “patat”. dit laatste noem ik geen eten maar hondenvoeding.

gewoon in kroatie wat uit je doppen kijken, als je voorbij een restaurant loopt eens naar de porties kijken, naar de prijzen die uithangen. en je vindt wel iets hoor, gewoon even uitkijken.

en anders inderdaad, thuis blijven of zelf koken. maar dat noem ik geen vakantie.

en stop aub met het vergelijken van cevap. met iets wat niet te vergelijken is.

• L

Een bijval!!! Ga zo door, Rita

• MariaR

Helaas is de Kroatische keuken erg beperkt en arm aan ingredienten.

De Italiaanse invloeden van vroeger houden het nog iets op peil.

Verder is de Cevapcici die je aan de kust geserveerd krijgt echt niks beter dan een frikandel of kroket uit Nederland dus ik kan me die vergelijking wel voorstellen.

• Wiel

Ja MariaR, ik kan je alleen maar volkomen gelijk geven. En wat de Cevapcici betreft, alles wat de slager als “gehakt” verkoopt is “bagger en troep”, eigenlijk is het gewoonweg gemalen slachtafval…………………………..:(

Voor mij dan liever een vegetarisch gerecht of eventueel een maaltijd overslaan dan zo 'n rotzooi achter de kiezen te slaan !

M.v.g.

• L

Moet men die laatste 2 postings serieus nemen?

NEEN, toch!

• Wiel

Jawel hoor ! :D

• rita

wie vindt dat de kroatische keuken niet veel voorstelt, kent ze gewoonweg niet.

zelf heb ik heel veel recepten van mijn schoonmoeder gekregen en van buurvrouwen van mijn man.

ik stel voor dat je een tijdje in kroatie gaat wonen en eens goed rond kijkt, en verder kijkt dan de cevapcici en kroket en wat weet ik nog allemaal.

niets zo lekker en gezond als verse vis aan de dalmatische kust, verse kaas, verse ham……………

en anders misschien gewoon water en brood eten, misschien is dat de oplossing.

laat het over aan de kenners en mensen die er regelmatig gaan, die weten wat het te bieden heeft en wat niet……..