verschillende vraagjes aan kroatiekenners

• rebas

Ik ben geen bierkenner,ik ben een liefhebber van speciale bieren.

Ik garandeer u dat er een hemelsbreed verschil is tussen een heineken en een blonde leffe.

De liefhebbers van heineken doen maar,als dit smakelijk vinden,ze moeten het maar weten.

• Jo

Dat is niet appelen met peren vergelijken maar appelen met citroenen. Pils is een lage-gistingsbier en Leffe is hoge gisting. Maar sinds Leffe in handen is van InBev hebben ze hem serieus verkl**t. Niets beter dan een echte “oude geuze” of “oude kriek”. En een lambiek is nog beter.

• Robert

Voor de “speciale” bieren moet ik natuurlijk een uitzondering maken….Inderdaad niet te vergelijken.

Maar het verschil tussen een Heineken, Ozujsko, Karlovačko, Amstel en dergelijke zit mij meer in de manier van serveren (warm/lauw/koud/tap/fles) dan in de smaak.

• JaPa :o)

Robert,

Als ik dan toch zou mogen kiezen, geef mij dan maar een heerlijke, heldere, koude “Ozujsko” tapbiertje.

JaPa.

Alles nog in orde op het eiland?

• ruzica

Lisette,

Neem de lekkere calve pindakaas en de hagelslag van huis mee,

die hebben ze in Kroatie niet en wat ze hebben is NIET te eten,

Fristi hebben ze ook niet maar wel vele smaken yoghurt.

Lidl is ook bijna overal ,sommige produkten zoals in Nederland maar lang niet alle.

Fijne vakantie en probeer NIET op zaterdag te rijden in Kroatie,want dan sta je echt in de file's

• ruzica

Alles is in orde op het eiland Japa,buiten dat het druk en warm is genieten we weer :-):)-D

groetjes Ruzica xxx

• lisette

Ik heb de pindakaas en hagelslag ingepakt, en de hollandse koffie.Verder zien we het wel.

En helaas ontkomen we er niet aan om op zaterdag in kroatie te rijden.

we vertrekken donderdag avond en hopen vrijdag slovenie in te rijden en overnachten. om zaterdag morgen vroeg door te gaan. om 12.00 uur mogen we op de camping komen.

bedankt voor de tips.

• JaPa :o)

Hallo Ruzica en Vinko,

Wat heerlijk dat jullie weer op het eiland Krk kunnen zijn.

Hoelang blijven jullie daar deze keer?

En zijn alle gaten in de wegen al weer gedicht?

Wat een werk is dat geweest zeg.

Fijne (werk)vakantie toegewenst door:

JaPa.

xxx

• Robert

Ik ga morgen weer naar Krk. Dit keer voor een dag of tien, hoewel ik ook nog wel een dagje terug zal gaan naar Rijeka.

Dit keer hoop ik wat uit te kunnen rusten. We hebben nu een zwembad in de tuin dus dat zal wel lukken.

• ruzica

Dank je wel Japa,

Wij gaan a.s. weekend weer richting Nederland,zijn hier 17 dagen op Krk geweest dus ook met de brand aan de overkant

en 4 dagen Vukovar.

Groetjes…. ook aan Paula xxx