verschillende vraagjes aan kroatiekenners

• wim thielen

Hoi Robert,

Bij ons in Istrie zijn we op water ratsoen gezet, nu maar hopen dat het water uit het zwemdad niet te snel verdampt want bijvullen is er ( bijna ) niet meer bij en ook de sproei instalatie`s staan zo goed als werkloos.

Maar geniet maar lekker van de vakantie.

Wim en Inge Thielen

www.dracevac.nl

• JaPa :o)

Ruzica,

Ja die brand en de storm is wel verschrikkelijk geweest, de brug is ook nog een tijdje gesloten geweest.

Zijn jullie ook nog in Krk-stad geweest?

En zitten de waterleidingen nu allemaal in de grond, en zijn de wegen weer gerepareerd?

Als alles goed en gezond blijft, zijn wij volgend jaar voor 38 dagen weer in ons appartementje in Krk-stad.

Goede en veilige reis naar huis toegewenst door:

JaPa.

xxx

• Robert

Ik heb het gelezen. Niet zo best. Bij ons vooralsnog geen problemen in Rijeka en omgeving.

• ruzica

Japa,

Waterleiding zit tot ons huis in de grond,dus waarschijnlijk krijgen wij september/oktober water…..maar de rest van Zestilac nog niet want het geld is op :(

De weg bij ons is met steentjes dicht gegooid en op de weg naar Silo is nieuw asfalt.

Volgend jaar is het toch feest voor jullie :)-D

Ruzica,

Wat moet dat heerlijk zijn dat je binnenkort niet meer met emmers op je hoofd water in Silo hoeft te halen, maar dat je aan een kraantje in je huis kan draaien en dat er dan water uitkomt.

Als alles naar wens verloopt, dan hebben we inderdaad volgend jaar in mei/juni iets te vieren, maar hoe of wat moet allemaal nog door de commissie worden besproken en goedgekeurd.

Ik heb horen fluisteren dat ze de bisschop van Krk ook willen uitnodigen, maar dat zal wel een grapje zijn, maar je weet maar nooit met die Kroaten!

Met vriendelijke groet:

JaPa.

xxx

• Jo

Moeten we data vrij houden Jan ? (:D

• ruzica

Jan,

Dat zou zeker maar kunnen,wij hadden ons kleinkind laten dopen hier in Polje en

de pastoor kwam ook gezellig na de dienst bij ons eten :-)

Jo,

Dat kan ik je niet zeggen, omdat hetgeen Paula en mij wordt aangeboden geheel wordt georganiseerd door mijn Kroatische vrienden in Krk-stad.

Ook de genodigden, inclusief een paar persoonlijke vrienden die we daar regelmatig met de vakantie hebben ontmoet worden door hen uitgenodigd.

Maar misschien ben je in die periode ook wel op een camping op het eiland Krk, en zullen we elkaar misschien wel ontmoeten,

en dan kunnen we altijd nog samen een wijntje of een biertje drinken.

Met vriendelijke groet:

JaPa.

http://www.eilandkrkkroatie.nl

Rizica,

Ik denk ook dat het bij de pastoor en/of de burgemeester zal blijven hoor.

Maar de bisschop zou best kunnen, want die man heb ik ook regelmatig de hand geschud na de nachtmis met de Kerst als Paula en ik met oud -op nieuw daar waren.

Dus wie weet?!?!

Hartelijke groeten, en een goede reis naar huis toegewenst door:

JaPa.