onmensen

• rutger

Nu wordt Servie natuurlijk boos.

Alleen de Serven berechten en de Kroaten laten lopen, kan natuurlijk niet.

• eddy35

En ook Naser Oric laten lopen ! Hoezo politiek tribunaal?

• MarkoMarko

Naser Oric is toch wel veroordeeld?

Na voltrekking van het vonnis weliswaar meteen vrijgelaten vanwege de lengte van zijn voorarrest.

Hoe dan ook, als het Tribunaal niet al een politiek gebeuren is, wordt dat door Jeremic' voornemen (zie hireboven) alleen maar nog meer gepolitiseerd.

• rutger

Oric: “twee jaar gevangenisstraf wegens het niet verhinderen van oorlogsmisdaden door zijn ondergeschikten”.

En bij Gotovina kon dat niet bewezen worden?

Snap wel dat de Serven boos worden.

• eddy35

Naser Oric kreeg precies de straf van zijn voorarrest, heel toevallig allemaal !

• Robert

Gisteren in de krant gelezen:

In Kroatie zelf hebben er tot nu toe 30 veroordelingen voor oorlogsmisdaden plaatsgevonden (ik heb het hier over Kroatische politie en leger). Voor 49 anderen is het proces nog niet afgelopen. 15 zijn er vrijgesproken.

Er worden dus blijkbaar ook Kroaten veroordeeld voor oorlogsmisdaden.

• rita

laat 1 ding duidelijk zijn: in deze oorlog waren de grootste slachtoffers de gewone mensen.

of je nu servier, kroaat of bosnier bent, wie vindt het leuk om zijn huis gedwongen moeten te verlaten? Niemand want iedereen werkt voor zijn levensonderhodu.

hier zouden gewoon 3 politieke leiders moeten terecht staan, maar spijtig genoeg zijn die overleden.

mijn schoonmoeder heeft 4 jaar bij ons gewoond, het oorlogsgebied ontvlucht. nochtans heb ik haar nooit 1 slecht woord over de agressors horen zeggen.

mijn grootvader heeft hier in belgie tegen de duitsers gevochten doch ik heb hem nooit 1 slecht woord over de duitsers horen zeggen.

misschien moeten we daar een voorbeeld aan nemen. iedereen heeft recht op leven en waarom mensen verdrijven en vermoorden: gewoon voor een stukje land!!!!!!!!!!!

en als alles voorbij is, dan vullen de politiekers hun zakken op de kop van die mensen die al hard hebben moeten vechten.

misschien dringend tijd om die problemen op te lossen en de oorlog achterwege te laten.

en inderdaad worden kleine kinderen gebrainwashed: heb zelf een jongen van 5 een nationalistisch lied horen zingen. laat ze kind zijn, ze hebben de oorlog niet meegemaakt

• MarkoMarko

Meer dan 3 jaar voorarrest, vonnis 2 jaar.

Ik weet niet of je de conclusie kunt trekken die je graag wilt trekken.

• MarkoMarko

Denk niet dat “de Serven” (de vonnissen m.b.t.) Oric en Gotovina snel met elkaar zullen vergelijken.

• eddy35

Krijgt hij nog een jaartje smartegeld mee ook nog.