onmensen

• rutger

Robert Schreef:

——————————————————-

> Gisteren in de krant gelezen:

>

> In Kroatie zelf hebben er tot nu toe 30

> veroordelingen voor oorlogsmisdaden plaatsgevonden

> (ik heb het hier over Kroatische politie en

> leger). Voor 49 anderen is het proces nog niet

> afgelopen. 15 zijn er vrijgesproken.

>

> Er worden dus blijkbaar ook Kroaten veroordeeld

> voor oorlogsmisdaden.

Dit zijn natuurlijk de kleine visjes.

En is er bekend voor hoelang ze veroordeeld zijn en of ze daadwerkelijk in de gevangenis zitten of alleen huisarrest hebben?

Is wel zoiets als de slager die zijn eigen vlees keurt.

Kan me voorstellen dat Serven ook wel eens hoge Pieten veroordeeld willen zien worden na alle landgenoten die berecht zijn/gaan worden: Mladic, Karadzic, Milosevic….

• MarkoMarko

Beter de eigen slager die het vlees keurt dan helemaal geen slager, of niet soms?

Wat jouw voorstelling betreft t.a.v. de verwachtingen van “de” Serven (maar ook van “de” anderen): juist dat soort (natuurlijke) verwachtingen maakt het Tribunaal op voorhand politiek gekleurd of zorgt ervoor dat het Tribunaal op zijn minst politiek gekleurd lijkt. Alsof het belangrijker is te komen tot een egalisatie van de misdaad en dus een evenwicht te zoeken naar het aantal vissen links en rechts op de balans dan zich te concentreren op wat de grote vis groot maakt, wat de kleine vis klein houdt oftewel wat de vissen precies op hun kerfstok hebben.

Elke rotte vis verdient zijn straf. Zijn het er 100 dan zijn het er 100, zijn het er 10 dan zijn het er 10.

• rutger

MarkoMarko Schreef:

——————————————————-

> Beter de eigen slager die het vlees keurt dan

> helemaal geen slager, of niet soms?

>

Een slager die zijn eigen vlees keurt is een schijnvertoning en insinueert iets wat niet de werkelijkheid is.

Mensen denken dat iets in orde is maar dat is niet zo.

Levensgevaarlijke situatie.

• Robert

Nee, er staat geen lijst bij met namen en de straffen die zijn uitgedeeld. Ik heb eerlijk gezegd ook geen zin om dat uit te zoeken voor je. Blijkbaar weet je namelijk zelf meer over de zaken gezien je bewering “Dit zijn natuurlijk de kleine visjes”.

Van een enkel geval weet ik toevallig dat er een gevangenisstraf is uitgedeeld van meerdere jaren en diegene zit in de gevangenis en niet thuis.

• MarkoMarko

Die “levensgevaarlijke” situatie is uit nood geboren. Het betreft hier gevallen die terug-/doorverwezen zijn vanuit Den Haag of niet in aanmerking kwamen voor het Tribunaal. En dan ben je gauw veroordeeld tot de eigen slager, want als er in in het geheel geen slager aan te pas komt “denken mensen dat iets in orde is maar dat is niet zo”. Zou ook zomaar l-e-v-e-n-s-gevaarlijk kunnen zijn.

• MarkoMarko

Zal ik rutger dan een eindje op weg helpen (voor het geval zijn uitspraken toch meer op vooringenomenheid zijn gebaseerd): google maar eens op: Norac, Oreskovic, Grandic, Ademi ………..

• ruzica

Lipik (Hans)

Heel goed gesproken !!!

• ruzica

Andre,

Jij spreekt de taal zeker niet ?

Jij weet niets over de Kroaten?

Jij weet niet wie er is BEGONNEN wie wilde een GROOT Servie ?

Jij weet ook niet wat het is om je familie te moeten verliezen

Jij weet ook niet hoe het is om je dorp uit te moeten vluchten

Jij weet ook niet hoe het is om al je bezittingen kwijt te raken

Jij weet ook niet hoe het is dat andere mensen al jaren in jou huis wonen

NEEE jij gaat op zakenreis omdat Kroatie in de EU komt .

Laat ik je een ding zeggen als GOTOVINA er niet was geweest hadden ook wij onze bezittingen nog niet terug gekregen !!!!

• Papa Leone

Ik denk dat ik meer gedaan heb dan wat jij kan vermoeden gedurende de ganse oorlog! Dus een beetje rustig kan ook, en wie zegt dat ik op zakenreis ben geweest? En misschien kan je ook eens rondvragen wat ik en enkele medewerkers gedaan hebben voor kinderen uit Vukovar? Dus een beetje dimmen aub!!!

• Jo

Ruzica reageert op dit stukje, niet op jou :(