Croatian Airlines

• minites

Niet iederen kan dus tegen de waarheid, helaas! Kom ik in het dagelijkse leven ook jammergenoeg te vaak tegen!!!

• zelande

Norberto,

Gaan we nu proberen of misschien beledigen werkt???

Zijn je de woorden, argumenten, overtuigingen uitgegaan.

Gaan we nu Bashen???

Ok Beste kan ik ook. Maar dat niveau meet ik mij niet aan.

Ik heb mijn argumenten, mijn uitleg gegeven, en daar kun je het mee doen.

Zit je zo dramatisch te wachten op mijn overgave???

Om mij toe te voegen tot het legertje volgelingen van je????

Zijn hier alle middelen je heilig, woorden verdraaien, teksten verdraaien,andere uitleg geven?????

Nou dan kun je met een gerust hart aannemen dat dit niet zal gebeuren.

Ik blijf bij de woorden, teksten en uitspraken die ik heb gedaan, zonder ook maar een woord hoeven te draaien.

En je mag elk citaat hier aangeven, ik zal je rede en antwoord geven.

Ik hoef niet zoals jij, mijn woorden dusdanig te verdraaien, dat het woord “bagger” omgetoverd wordt tot uitzondering, waar je nu toch wel heel veel moeite voor doet.

Dat je je voorspelling van CA nu zo moet draaien en keren, dat wij het misschien verkeerd begrepen hebben.

De woorden welke je hier op het forum plaatst, beste , blijven lang, en zijn voor een ieder toegankelijk.

En het siert je echt niet, om dan te trachten, de door jezelf geplaatste berichten, te relativeren, of erger noch, probeert een ieder aan te smeren dat WIJ het niet goed gelezen hebben!!!!!!!

Dat je geschreven uitspraken omtrent werkvergunningen, toch ook weer niet kloppen.

Dat je uitspraken omtrent binnenvallen door de politie, en doorzoekingen, toch ook niet zo zijn als door jou in een opwelling hier geplaatst.

Dat je uitspraak “ nou gevlucht is een groot woord” ook nooit zal worden opgehelderd.

Moet ik nog verder gaan.

Maar wellicht zal je volgende reaktie nog heftiger uitvallen, als tot nu toe, maar dat kan ik nog hebben hoor.

Tot binnenkort

• Guido

Ik word ook een beetje misselijk van je irritante,betweterig gedoe op dit prikbord,voor iemand die 20 jaar geleden kroatie

heeft bezocht en een paar kogelgaten in huizen heeft gezien.Voorlopig ga ik maar naar mijn 2 andere fora en laat dit forum maar voor wat het is en dat is niet veel soeps momenteel.

• Carla

Samantha oftewel Minites,

Vorig jaar augustus beweerde je dat je al 30 jaar in Kroatië kwam, dat je helemaal geen contact meer hebt met de familie en dat je geen Kroatisch spreekt. Nu beweer je dat je er twee keer met vakantie bent geweest, hoor je ‘alles’ van de familie en volg je het Kroatische nieuws op de HRT? Verder ben je daar vorig jaar maar liefst van 3 t/m 8 juli geweest… één klaagzang: Poreč was saai, de Kroatische kust was niets, Kaštela was niets (ben ik het overigens mee eens :D), in Split en Trogir was je zo uitgekeken, jij en je vriend waren praktisch de enige toeristen, het was geen Turkije en je kon er niet rondscheuren in een quad. Wat probeer je “L” nu eigenlijk op de mouw te spelden?

Om je geheugen op te frissen: http://kroatie.startpagina.nl/prikbord/read.php?1146,12636037,12655701#msg-12655701

• Norbert HR

Zelande,

Mijn hemel, wat een betoog !

En dat alles omdat ik schrijf dat jij alleen nog op de man speelt, maar absoluut geen enkel argument aandraagt, anders dan ‘het is niet waar’.

Kom nu eens met een onderbouwde reactie, waarin je aangeeft dat hetgeen ik schrijf niet waar is.

Je kent het land niet, je kent de gebruiken niet, de wetten niet, om kort te gaan, je weet eigenlijk helemaal niets van de dagelijkse praktijk van het land. Toch laat je de onderbuik gevoelens je toetsenbord regeren en gaat tegen alles in wat je niet aanstaat. En dit alles zonder onderbouwing.

Doe ons allen eens een lol en kom eens met een andere argumentatie dan alleen ‘het is niet waar’.

Probeer t.a.v. CA bv eens aan te geven waarom jij van mening bent dat deze maatschappij levensvatbaar is. Momenteel draaien ze alleen nog omdat de overheid er geld in blijft pompen. Zodra dat ophoudt is het over en uit met CA. Jij bent kennelijk van mening dat dit niet het geval is, dus ik ben heel benieuwd hoe de tent gefinancierd gaat worden zodra de overheid niet meer betaalt.

T.a.v. de wijn spreken we over persoonlijke ervaringen.

Er zijn, geloof ik, meer dan 12,000 wijnproducenten in Kroatië. Het grootste deel zijn Kroaten die zelf wat grond hebben en daar 1000 of 2000 liter wijn per jaar mee produceren. Het meeste is inderdaad gewoon bagger, leuk probeersel, maar ik zou er niet mee te koop gaan lopen of het aan gasten voorzetten.

Het enige wat je daar tegenin brengt is de opmerking dat er ook goede wijn is……………well, daar waren we het wel over eens, want dat heb ik ook duidelijk aangegeven. Ik heb er alleen aan toegevoegd dat de prijs van die goede wijn veel en veel te hoog is. Vervolgens heb ik speciaal voor jou nog eens in het kort de redenen voor die hoge prijs aangegeven.

Tot op heden heb ik geen enkel tegen argument t.a.v. die redenen gehoord. Ik heb niets van jou gehoord waaruit ik op zou moeten maken dat die redenen onjuist zijn of dat de eindconclusie onjuist is.

Probeer eens niet op de man te spelen en ga eens in op de argumentatie. Probeer het eens zou ik zeggen.

• Robert

Ik zal een poging doen om te beargumenteren dat CA levensvatbaar is. Onder levensvatbaar versta ik maar “niet van de markt verdwijnen”, want echt rendabel zal het vrees ik niet worden. Dit geldt m.i. overigens voor heel veel airlines.

Een eerste argument dat CA niet snel zal verdwijnen is het grote belang dat Kroatie hecht aan deze airline. Men zal CA dus niet zo snel laten vallen en zo lang het kan er op de een of andere manier geld in pompen.Veel scheepswerven in Kroatie zijn bijvoorbeeld ook al technisch failliet, maar deze bestaan ook gewoon nog. Kan nog wel een paar jaar duren.

Ten tweede kan een faillissementsprocedure extreem lang duren in Kroatie en draait men vaak nog gewoon door.

Ten derde: als er geen steun meer mag worden gegeven kan men altijd nog een partner zoeken of een andere airline die CA zou kunnen overnemen en hun eigen business model implementeren. Met kwijtschelding van een (deel) van de schulden kan dit best interessant zijn. Zie hier ook de scheepwerven. Zelfs voor de meest beroerde bedrijven zijn er nog kandidaten gevonden.

Ik vermoed dan ook dat CA nog jarenlang zou kunnen bestaan en zie geen reden om nu geen tickets voor bij wijze van spreken de kerstdagen te kopen.

• Norbert HR

Zelande,

Lees de reactie van Robert even door en wellicht dat je dan begrijpt dat dit de wijze is om te reageren op een stelling. Robert is het niet met mij eens, maar onderbouwt dit prima. Zo kom je tot een uitwisseling van argumenten en inzichten, wat voor iedereen een bijdrage kan leveren in de discussie.

Wellicht dat je ook zo'n poging kunt wagen.

• minites

Klopt, sinds begin dit jaar heb ik weer contact gekregen via facebook en ben idd sinds 1998 pas weer in 2009 en 2010 naar Kroatie gegaan en zoek alles gewoon in het woordenboek op wat ik op de tv zie of in de krant lees, en dan kom ik een heel eind.

• minites

Leuk, he om mij steeds weer aan te vallen dat getuigd maar weer een s ff van kinderachtig hollandergedrag wat ik ook zat ben.

• minites

Ik heb helemaal niet gezegd dat Porec saai was, ben daar helemaal nooit geweest en trouwens vinden we Kroatie juist heel erg mooi alleen als je daar na een zeer lange autorit aankomtrijden en je vriend zware oorontsteking heeft en nog eens fftjes gestoken was door eenhorzel in oostenrijk waardoor zn tandvlees er raar uitzag( waren erg geschrokken hierdoor, maar was late rgelukkig verdwenen) en we hebben wel 8 uur moeten zoeken en vragen waar t toeristenkantoortje van Adriagate zat ( Velebitska 71 geloof ik moest t zitten maar zat er helaas niet) ben je wel desperate aan t worden en ik moest ook nog nodig naar de wc terwijl er geen wc's in de buurt te bekennen waren.We waren doodop, echt kapot en emotioneel geworden door de oververmoeidheid als je van 1800 uur uit Oostenrijk tot 3 uur ‘s nachts pas in Split komt en dan nog niet kan slapen pas 8 uur later wordt je wel bang. We hadden zelfs nog overwogen om een hotel te pakken maar dat was echt veel te duur en het stonk er vanbinnen ( erg muf)hotel Dujam was het trouwens.Kastela viel ons gewoon tegen maar de zee en natuur helemaal niet hoor.( zie foto’s facebook Samantha van Vliet).