Bah, op de terugweg hadden we file na file :X
Donderdag aan het eind van de ochtend vertrokken bij Vrsar en in 2 lange dagen naar huis gereden. Het duurde al 5 uur voordat we in Slovenie op de snelweg zaten. Vervolgens files nabij Bled en de Karawankentunnel. Veel te veel files in Oostenrijk.
Tussen Salzburg en Munchen op een camping overnacht. Vrijdag steeds weer files -pas na Koblenz werd het rustiger- en we kwamen na middernacht thuis.
Verder een lekkere vakantie gehad. Vooral veel geluierd in de schaduw. Beetje zwemmen, veel lezen, soms een spelletje doen.
De heenreis verliep voorspoedig: woensdag 21 juli vertrokken, de hele nacht doorgereden, via Frankfurt-Passau-Graz-Maribor naar camping Terme 3000 in Slovenie gegaan. Twee dagen met 30 graden in het zwembad gelegen. Daarna sloeg het weer om en zijn we maandag naar Kroatie gegaan.
Op camping Solaris (Sibenik) was het overvol en konden we met moeite nog een plekje vinden; ingeklemd tussen caravans. Maar we hadden geen zin om iets anders te zoeken. Achteraf hadden we dat wel moeten doen -of in elk geval na een paar dagen- want het werd steeds voller en drukker en luidruchtiger….
Voortaan gaan we dus niet meer naar zulke campings. We hebben op een paar kleine campings gekeken, die je niet in de gidsen kan vinden en die spreken ons toch meer aan. Maar inmiddels hadden de dochters (13, 11 en 9 jaar) vriendinnetjes dus dan blijf je toch maar.
Na 2 weken zijn we richting Istrie gegaan: camping Valkenela in Vrsar. Daar stond een vriendin van oudste dochter met haar ouders. Dochterlief is daar nu ook nog en komt vrijdag pas thuis. Wat ik al wist is weer bevestigd: Istrie is niks voor mij. Wel veel mooiere natuur dan het kale, dorre Dalmatie. Maar de mentaliteit vind ik niet fijn. De zogenaamde ‘kok’ die bij een restaurant buiten staat om jou naar binnen te lokken. Brrr…. daar moet ik niets van hebben !
Als iemand nog tips heeft voor een leuke, rustige camping hou ik me aanbevolen.
Dan maak ik voor volgend jaar wel mijn eigen mini-campinggids (tu)