terugweg vol files

• Carla

Je vraag m.b.t. camping Stobrec is een beetje verloren gegaan in dit topic. Zelf kampeer ik niet, omdat wij ons onderkomen hebben in Split, maar camping Stobrec staat zeer goed aangeschreven. Een paar jaar terug (als ik me niet vergis twee jaar geleden) is het heropend door een nieuwe eigenaar (Ivica Tafra) en die heeft daar heel enthousiast bergen werk verzet. Inmiddels heeft deze camping in Italië al een eervolle vermelding gekregen en ik heb er niets anders dan positieve berichten over gehoord!

• geert

Zoals beloofd , even navraag gedaan bij vrienden op het eiland www.labadusa.com , email camp@labadusa.com , telefoonnr 00 385 915655666 .

Bekijk de foto's het lijkt een echt paradijs

Groetjes

Geert

• geert

Carla

Wij hadden het er in een ander discussie reeds over , voor een volgend uitstapje kan ik Ciovo aanraden , tussen Okrug Gornji en Donji Grornji , volg de wegwijzer wel op letten er staat er maar 1 , Paintball- Konoba Duga ,

De weg is slecht maar met een scooter , of met de wagen lukt het zeker als je de snelheid aanpast ,

Op de weg steeds de 2 borden volgen en je komt is een aan paar hemelse baaitjes uit ,

Wij gaan er steeds 's morgens naar toe dan is het rustig , het aantal parkeer plaatsen zijn eerder beperkt ,

LET WEL OP aan de camping Labadusa is een betaalparking 10 kuna , je staat wel onder de beschutting van bomen maar ga nog +/- 250 meter verder , kan je gratis parkeren op de parking van restaurant Duga .

Zeker eens uit proberen .

Betreft Kastela , vorig jaar hebben wij er ook een paar bezocht omdat het in de Michelin guide staat ……… Niks te zien , vuil en vervallen wel een mooi strandje tussen Kas. Stafilic en de luchthaven , er was een “hotel ” Resnik , wel een beetje moeilijk om te vinden wij reden op de hoofdweg naar Trogir en volgde de wegwijzers richting “Tennisclub” voor u waarschijnlijk géén geheim maar toch …

Groetjes

Geert en Linda

• geert

3 de week van juli was er de 5-master van Club Med hij lag tussen Trogir en Marina , net de dag dat ik zonder fototoestel weg was anders gebeurd mij dat nooit . Overdag kan het inderdaad gebeuren dat er géén supperyachten zijn maar in de late namiddag zijn er zeker terug nieuwe , vergeet niet de yachthaven van Trogir is klein er moet in het hoogseizoen zelf min 48 uur op voorhand gereserveerd worden onder de 25 meter kom je er niet in

Geert

• geert

Er wordt nu volop gewerkt om nieuwe betaal parking te maken aan de rand van Trogir , en inderdaad Carla als je van Split kom neem dan in godsnaam de boot , voor dezelfde prijs als de bus heb een mooie mini-cruise

• Carla

Bedankt voor de tip, Geert! De Kaštela's probeer ik echter te allen tijde te vermijden. Vind het al erg genoeg wanneer ik daar moet zijn vanwege het vliegveld of om een nichtje in Kastel Stari te bezoeken. Ciovo is mij bekend. Ben er diverse keren geweest, zowel per boot van vrienden als te gast bij een neef, die daar een ‘weekendhuis’ heeft. In de regel ga ik het liefst naar één van de stranden hier in Split, op slechts enkele minuten afstand van onze woning en waar ik dagelijks vrienden en kennissen ontmoet. Split zelf heeft stranden in overvloed, waaronder ook rustige en kleine. Wat dat betreft hoef ik me dus niet naar elders te begeven. Af en toe is het echter lekker om de drukte hier in de stad even te ‘ontvluchten’ en even de rust op te zoeken in een klein en verlaten baaitje op één van de eilanden. Dat ga ik dus ook komend weekend doen :D. Split zit nog steeds stampvol toeristen. Gisteren heeft een buurman van ons alles uit de kast moeten halen om nog een kamer te bemachtigen voor toeristen die hijzelf niet meer kon onderbrengen. Werkelijk alles zit vol.

• nammerlaan

Dankje Carla…maakt niet uit hoor, vind het wel een interessante topic gworden.

Anders had ik volgend jaar de vraag nogeens gesteld!

Nicole

• nammerlaan

Dank mje Geert, heb ook de website bekeken, zou inderdaad echt iets voor ons kunnen zijn, alleen hebben we zelf geen tent/caravan, misschien volgend jaar eens een camper huren!

Nicole

• Carla

Nicole,

Hoogstwaarschijnlijk ken je de website van camping Stobrec al, maar voor alle zekerheid geef ik je toch nog even de link:

http://www.campingkroatiesplit.nl/

Ik heb nog navraag gedaan bij vrienden, die woonachtig zijn in Stobrec… ook van hun niets anders dan positief commentaar over zowel de camping, de huidige eigenaar alsook het overige personeel. Naar verluidt is er ook altijd bewaking aanwezig, opdat niet iedereen zomaar de camping oploopt die daar niets te zoeken heeft.

Van het gedeelte tussen Split en Stobrec moet je geen hoge verwachtingen koesteren! In mijn beleving komt dat enigszins overeen met de Kaštelanska Riviera. Split heeft in die richting wat nieuwe wijken uit de grond gestampt en verder heb je daar wat vestigingen van bedrijven. Sinds een paar maanden hebben op dat stuk ook een paar grote winkelketens grote supermarkten geopend. Voor diegenen die ten zuiden van Split verblijven misschien wel handig, want dan hoeven ze niet met de auto naar Split te rijden om al hun boodschappen in te slaan.

• nammerlaan

In mijn jeugd heb ik een aantal vakanties doorgebracht in appartementen Lavica…..zijn nu weg heb ik begrepen, maar het hotel is er nog wel. Wij gingen dan weleens wat drinken in Stobrec……ben errug benieuwd hoe veranderd en uitgebreid het is….zijn niet perse op zoek naar een camping, heb ook weleens iets gelezen over het gedeelte waar jij zo lyrisch over bent, kom nu niet op de naam, maar dat zien we ook heel erg zitten. Zelf zijn we niet echte kampeerders, maar de kinderen zijn inmiddels 15/14/12 en willen ook weleens wat sociale contacten opdoen in de vakantie!