terugweg vol files

• geert

Toen wij in juli in Split waren was het de eerste keer eerder rustig bij ons 2de bezoek waren er net 2 gigantische cruise schepen , uit Nederland , en was het wel zéér druk .

Wij willen volgend jaar misschien naar Bol of toch terug naar jullie regio , wij zoeken een onderkomen voor 2 met zeezicht en ZWEMBAD ,

Ik weet die onderkomens zijn niet dit bezaaid , maar wij zoeken , kan je ons misschien helpen , dit jaar betaald wij voor 11 nachten 547 euro , het mag wel iets duurder zijn maar géén 2000 euro

Groetjes

Geert

• xqf6j

Op het stand van Ciovo is volop vertier , toffe bars , jet-ski , banana's enz . wel geen echt nacht leven maar ik denk dat jullie kinderen daar voor nog een beetje te jong zijn ( wij zelf hebben geen kinderen dus ik kan mij niet echt voorstellen wat de jeugt nu is en/of wil ) .

Het strand loopt langzaam af dus prima .

Géén schreewerige of lastigvallende verkopers of souvenier winkeltjes , verschillende toffe restaurants aan een eerlijke prijs (zie een ander topic )

Eén zééér groot nadeel Ciovo is een eiland ( verbonden met een kleine brug met het vasteland) de hellingsgraad is zéér hoog , dus voor bijna elke verplaatsing naar het strand gebruik je best de auto (nog nooit parkeerproblemen gehad in juni)

• Carla

Voor een onderkomen met zwembad kom je in deze contreien al gauw weer op Ciovo terecht, Geert. Ik heb er zelf nog nooit gebruik van gemaakt, maar kijk eens op de volgende link:

http://www.sampjer-resorts.com/en/1/home/

Misschien zit er iets voor jullie bij. Bol is druk en flink aan de prijs, vanwege Zlatni Rat. En over cruiseschepen gesproken… dit weekend hadden we maar liefst 5 van die grote bakbeesten in Split. Zonder al die passagiers kon je hier afgelopen vrijdag al over de hoofden lopen i.v.m. ‘Dani Dioklecijana’, ik was dus heel blij dat ik het hele weekend op Hvar zat :D. Vorig jaar had Split al 25% meer bezoekers dan het jaar ervoor en dit jaar is het 30% meer dan vorig jaar. Het weer is hier nog steeds grandioos, zitten nog steeds boven de 30 graden Celsius X(

• geert

Ik benijd jullie voor het mooie weer , deze morgen waren wij bij ons op de markt 15° , wij zijn thuis gekomen en de C.V. opgezet . Een vriend van ons vertrekt nu dinsdag naar Dicklo-Zadar , gelukkig brengt hij steeds Prsut en Karlovatsko mee om het verdriet een beetje te ledigen ( ik heb nog een beetje kaas van Pag over en nog een paar halve kilotjes Prsut over van ons verlof ) .

Ik hoop dat de cruis schepen niet de zelfde ravage aanrichten als in Dubrovnik , door deze schepen , onderhande , zijn de prijzen in Dubrovnik de laatste jarenabnormaal hoog geworden , kijk even naar de re-van Rita die daar al vele jaren een deel verblijfd

Ik kijk zeker eens naar de door gestuurde web-side .

Dit jaar namen wij een paar mooie foto's op de markt en vismarkt van Split , ik vraag niet je e-mail adres door te sturen , ik geef het mijne door , geef gewoon een seintje dan stuur ik ze wel door ( aangezien dit mijn 2 de mail adres is kijk ik dit niet elke dag door dus het kan wel even duren )

erembald@hotmail.com .

Groetjes

Geert en Linda

• Carla

Nicole, de appartementen Lavica bestaan nog steeds. Hier heb je twee links:

http://www.superholidayrentals.com/holiday-property/Lavica-Apartments

http://www.channels.nl/47517-nl.html

Lavica zou eventueel ook een optie voor Geert en Linda zijn. Je mag namelijk gebruik maken van het (binnen) zwembad in het nabijgelegen hotel Le Meridien Lav.

• Carla

Eerlijk gezegd ben ik er niet zo bang voor dat die cruiseschepen hier de prijzen zullen opjagen. Ze komen hier al vele jaren, het worden er alleen steeds meer. Ik betaal echter nog steeds slechts 7 Kuna voor een ‘velika kava’ c.q. ‘grote bak koffie’ en dat op de boulevard. Men verdient hier nauwelijks iets aan de passagiers van die cruiseschepen, want ze hebben hun ‘natje en droogje’ aan boord. Wanneer ze gaan passagieren rennen ze als kuddedieren achter een gids aan door de stad, sommigen pakken zich eventueel nog iets te drinken en kopen misschien een ansichtkaart en/of een souveniertje en dat is ‘t. Je kunt me overigens altijd bereiken aangezien ik een geregistreerd gebruiker van dit forum ben. Je hoeft slechts op m’n naam te klikken en je kunt je boodschap kwijt :D.

Als het goed is zal je vriend zeker nog goed weer hebben. De verwachting is dat het in midden-Dalmatië in elk geval tot eind september schitterend weer zal blijven. Vorig jaar kon je in oktober nog steeds zonder problemen de zee induiken :D. Vorige week hadden we twee nichtjes uit Istrië te logeren. Hier konden ze niet slapen vanwege de hitte en eenmaal weer thuisgekomen hadden ze een deken nodig… Een betrekkelijk klein landje, maar grote verschillen.

Vanavond was het hier weer volop feest op de boulevard. Een avondvullend optreden van ‘Slavonski Becari’ en er werd o.a. gratis wijn, kulen, fish-paprika's etc. uitgedeeld. Ook gisteravond was er een uitstekend concert op de boulevard van een plaatselijke band.

Bij de vismarkt staan tegenwoordig 's avonds tafels buiten (van restaurant Nostromo), waar je voor een heel redelijke prijs vis, wijn en bier kunt nuttigen. Ze hebben diverse vissoorten van de barbecue voor 30, 40 en 50 Kuna per portie. Ook is er live muziek.

• Carla

Geert, hier heb je nog een link van een appartementencomplex, met zwembad, in Podstrana:

http://www.adriagate.com/nl/appartement-zwembad-kroatie-bestemming/Podstrana.aspx

Kijk ook even naar mijn reactie van zoeven op de post van Nicole (nammerlaan). De appartementen ‘Lavica’ zouden eventueel ook iets voor jou en Linda kunnen zijn.