Eerlijk gezegd ben ik er niet zo bang voor dat die cruiseschepen hier de prijzen zullen opjagen. Ze komen hier al vele jaren, het worden er alleen steeds meer. Ik betaal echter nog steeds slechts 7 Kuna voor een ‘velika kava’ c.q. ‘grote bak koffie’ en dat op de boulevard. Men verdient hier nauwelijks iets aan de passagiers van die cruiseschepen, want ze hebben hun ‘natje en droogje’ aan boord. Wanneer ze gaan passagieren rennen ze als kuddedieren achter een gids aan door de stad, sommigen pakken zich eventueel nog iets te drinken en kopen misschien een ansichtkaart en/of een souveniertje en dat is ‘t. Je kunt me overigens altijd bereiken aangezien ik een geregistreerd gebruiker van dit forum ben. Je hoeft slechts op m’n naam te klikken en je kunt je boodschap kwijt .
Als het goed is zal je vriend zeker nog goed weer hebben. De verwachting is dat het in midden-Dalmatië in elk geval tot eind september schitterend weer zal blijven. Vorig jaar kon je in oktober nog steeds zonder problemen de zee induiken . Vorige week hadden we twee nichtjes uit Istrië te logeren. Hier konden ze niet slapen vanwege de hitte en eenmaal weer thuisgekomen hadden ze een deken nodig… Een betrekkelijk klein landje, maar grote verschillen.
Vanavond was het hier weer volop feest op de boulevard. Een avondvullend optreden van ‘Slavonski Becari’ en er werd o.a. gratis wijn, kulen, fish-paprika's etc. uitgedeeld. Ook gisteravond was er een uitstekend concert op de boulevard van een plaatselijke band.
Bij de vismarkt staan tegenwoordig 's avonds tafels buiten (van restaurant Nostromo), waar je voor een heel redelijke prijs vis, wijn en bier kunt nuttigen. Ze hebben diverse vissoorten van de barbecue voor 30, 40 en 50 Kuna per portie. Ook is er live muziek.