Geschrokken prijzen hotels!!!

• Jo

En wat bieden die betaalbaar restaurants dan? Iemand sprak hier deze week van cevapcici. Kost 45 kuna of iets meer. Omgerekend zo'n € 6. En wat is het meer dan een bord frieten met wat worstjes? En ja, wij eten die ook maar ik ga ze bij de slager halen, ik grill ze zelf (en ik gooi ze niet in het frituurvet zoals in sommige restaurants), ik zorg dat er sla, komkommers, tomaten bij zijn. En ik zal dan misschien ook aan € 6 komen maar 't zal me in elk geval veel beter gesmaakt hebben.

Het ergste dit jaar maakte m'n echtgenote mee. Ze besteld lamskotteletjes. Hier in Vlaanderen krijg je dan op z'n minst 4 à 6 kotteletjes van een redelijke grootte, met groentjesen meestal gratinaardappeltjes. In dat restaurant kreeg ze welgeteld één kotteletje, een klein ander stukje vlees, en 2 stukjes lamsribbetjes, met meer hard gebakken vel en vet dan vlees.

Ik had me gegrilde inktvisjes besteld en in plaats van de normale 6 van redelijke grootte had ik er daar evenveel van half zo groot. En de prijs was inderdaad zo'n 10 kuna goedkoper dan gemiddeld maar de aardappelen met blitva stonden wel appart op de rekening. Maar 't is in dat restaurant dan sinds we er in 2007 de eerste keer kwamen al wel de derde uitbater.

We zijn van pure miserie dan maar naar een ander restaurant getrokken en hebben daar nog een keer gegeten.

En ook in dat restaurant ging het mis. Nochtans het druk bezochtste restaurant van het stadje, hoor.

Mijn echtgenote besteld enkel een hoofdgerecht, ik een voorgerecht en een hoofdgerecht. De ober vraagt zelf of ik eerst het voorgerecht eet en of we dan samen de hoofdschotel wensen, wat we bevestigen.

Groot is onze verbazing als ze een kwartuur later een bord gerookte vis én een portie mosselen brengen. Dus mijn voorgerecht en hoofdgerecht. Wat doe je dan? Beleefd bijven en eerst je warm hoofdgerecht eten en dan aan je koud voorgerecht beginnen. En 20 minuten later kwam dan het hoofdgerecht voor m'n echtgenote.

Twee simpele voorbeelden om aan te geven dat ze echt niet goed bezig zijn. En dan maar klagen dat de toeristen zelf meer en meer koken.

• L

Dat jij/U het allemaal veel beter thuis kan dan in een restaurant…..dat zal wel. We hebben het hier over 6 € ( dus….zes euro ). Voor een bi Misschien kan je me een tip geven waar ik voor 6 € of 10 € in Amsterdam zo iets kan eten. Ik woon al 22 jrs in A'dam Z maar tot nog toe kon ik het niet vinden. Misschien ergens in Be? Slechte eten en slechte restaurant crew, NAAM a.u.b.

Als je zo iets meemaakt in omg. van Cavtat en Dbk geef het a.u.b. door. Ik ken aardig wat mensen ( ook meerdere eigenaars van restaurants ) in de regio.en ondanks dat ik zo iets nooit heb meegemaakt kan ik ze eventueel aanspreken.

• Robert

Ben afgelopen week weer eens in Amsterdam geweest. Voor 6 euro: een biertje en een Febo kroket, meer kan ik er niet van maken…..

Dan krijg je in Kroatie stukken meer!

Ik heb zelf erg veel contact met toeristen in de zomer en de meesten vinden het eten toch veel goedkoper dan in hun thuisland. Ik ben eerlijk gezegd buiten Kroatie ook niet veel restaurants tegengekomen die voor dezelfde prijs als in Kroatie een betere kwaliteit te bieden hebben.

• Jo

Eerlijk zijn hé: meer als frieten met 2 frikandellen is een bord cevapcici niet he! En daar betaal ik in geen enkele frituur in België € 6 voor!

• Robert

Als je een beetje zoekt kan je ook wel wat meer krijgen dan cevapcici voor 6 Euro.

Maar ik zou zeggen: ga/blijf met z'n allen naar/in Belgie! Daar is de patat ook nog eens lekkerder ;)

Wel meer kans dat je het in de regen en kou moet opeten :(

• MarkoMarko

6 euro voor een biertje met kroket. Maar dan wel met uitzicht op het Rijksmuseum! ;)

V.w.b. de restaurantprijzen in Kroatië heb je denk ik gelijk. Zeker als je die vergelijkt met de prijzen in Nederland, die bijvoorbeeld om voor mij onbegrijpelijke redenen 1,5 keer hoger zijn dan die net over de grens in Duitsland.

• L

Of cevapcici goed/lekker zijn moet je zelf invullen, hoe dan ook …..het is vlees! Kroket ook????? En, ik weet het…..er gaat niets boven…..Belgische patat!

Qua hoeveelheid/gewicht heb je aan cevapcici ook veel meer dan 1 kroket! Of 2!

Belgische kroketten ken ik niet, misschien helemaal anders dan in Nl?

• Jo

L Schreef:

——————————————————-

> Qua hoeveelheid/gewicht heb je aan cevapcici ook

> veel meer dan 1 kroket! Of 2!

'k Had het niet over kroketten maar over 2 (twee) frikandellen (in sommige strken hier in Vlaanderen ook curryworsten genaamd). Zal qua gewicht aardig in de buurt komen van de heveelheid cevapcici die je door de band krijgt.

• Jo

Robert Schreef:

——————————————————-

> Als je een beetje zoekt kan je ook wel wat meer

> krijgen dan cevapcici voor 6 Euro.

Yep, helemaal juist! Een paar jaar terug reden we van Novo Mesto over Karlovac naar Plitvice. We stoppen aan een groot restaurant/café en er staat oa inktvis op het menu. Ik weet het nog heel goed: 27 kuna. Dezelfde portie als aan de kust, aardappelen en blitva inbegrepen. Een paar dagen later aan de kust kon je 't nergens goedkoper krijgen dan 55 kuna.

Wat dus mijn stelling bevestigt: aan de kust rekenen ze veel te veel voor hetgeen ze bieden.

• L

In Amsterdam zijn 2 frikandellen nog steeds veel lichter dan normale portie van 10 cevapcici.

Ik ben nog steeds van mening……………als iets naar jou smaak te duur is - koop het niet!