Geschrokken prijzen hotels!!!

• Carla

:S Volgens mij gaat deze discussie weer eens helemaal nergens over 8-)

Om te beginnen kan Samantha c.q. Minites geen wijs worden uit de site van Hotel Alga. In het hoogseizoen bijv. van 28 juli tot 11 augustus 2012 komt een tweepersoonskamer (incl. ontbijt) in Hotel Alga voor die twee weken op € 1750. Dit is de kamerprijs voor twee personen, niet voor één persoon, en hoeft dus niet verdubbeld te worden zoals Samantha gedaan heeft! Als het al persé een 4-sterren hotel moet zijn, hetgeen Hotel Alga is, kun je ook eens kijken naar Hotel Tamaris (ook 4-sterren). Daar komt een tweepersoonskamer op € 1372 óf Villa Lucija (3-sterren) voor € 1148 óf Villa Roko (3-sterren) voor € 1050.

Eten/drinken/uitgaan duur in Kroatië??? Een mixed grill (grote schaal vol) voor 2 personen (incl. friet) kost bijv. bij Atlantida op Matejuška (dus aan de boulevard) in Split 80 Kuna (ja, voor 2 personen), voor mijn koffie (Americano) betaal ik in Split 7 Kuna en mijn, ambachtelijk, ijsje 6 Kuna. Ben bang dat ik in bijv. Spanje wel duurder uit zou zijn.

• minites

Kijk maar ff op Arkereizen onder het kopje “alle vakanties” rechts bovenaan, en dan voor 15 dagen hotel Alga Tucepi voor bv 12-7-2012 t/m 26-7-2012 voor 2 personen, zeezicht kamer!!! Echt waar, 2933,50 euro voor met z'n tweeen!!!;)

• minites

Het eten en drinken is ietsjes duurder in Gran Canaria, wat echt duur is zijn de winkeltjes zoals van kleding en souveniertjes!!!!

• nammerlaan

joh….minites, dan boek je toch niet bij Arke……niemand die je dwingt! Heb zelf net voor het gezin een apartement in Seget Vranjica geboekt voor de zomer (durf het niet aan Carla, ljubljeva met de pubers) ……voor een heerlijke prijs, direct aan zee…..hoop dat het niet verschrikkelijk druk al ijn in juli/aug. Denk dat ik qua rust iets beter zit dan op Ciovo. Heb er zin in!!!! Iemand ervaringen met raften in omis?

• nammerlaan

en oh ja…..ieder zijn ding! Op Gran Canaria wil ik in het hoogseizoen HELEMAAL niet zijn……ongeacht wat de kosten zijn…of niet zijn!

• minites

Daar gaat het ook helemaal niet om, vind het gewoon jammer dat de prijzen zo absurd hoog zijn voor hotels, voor de prive- appartementen is het gewoon prima , lekker goedkoop!!! Ik vind het jammer dat de mensen zo snel op hunteentjes getrapt lijken tegenwoordig, ff heel iets anders, had vanmiddag een opmerking gemaakt tegen iemand met een echte bontkraag, nou schreeuwen dat diegene deed, echt niet normaal meer!! Ik zei op een hele normale toon hoe die arme diertjes worden afgemaakt voor dat stomme bont, meer niet!!!:(

• nammerlaan

je hebt wel gelijk……de prijzen op campings, vakantieparken e.d…….buitensporig hoog, maar dat is niet alleen in Kroatie. Eigenlijk zouden we met zijn allen eens een jaartje over moeten slaan…..dan komen ze er misschien op terug.Had een voorboeking op een camping in Dalmatie….een caravan, 2 weken hoogseizoen; nieuwe prijs bijna 2600 euro (400 meer dan vorig jaar) Maar ja…dan boek ik dus gewoon wat anders….als iedereen dat zou doen?

• Jo

Zo vlug uit het hoofd gerekend is dit dus een opslag van 20%. Stelling van Norbert zou dus wel eens kunnen kloppen.

• Wiel

Ik blijf erbij, de meeste Kroatië-gangers laten zich “rollen en uitlachen” door de Kroaten…………………….

• Jo

Klopt dus inderdaad, als je met het vliegtuig reist. Met de wagen zou je al voor 2018 kunnen. En voor de ongelovigen kan ik wel screenshotjes plaatsen van de prijsberekening.

Maar nog altijd blijft de onbeantwoordde vraag waarom je ‘r zo’n duur hotel uit zoekt. Er staan op dezelfde site véél goedkopere mogelijkheden.