Geschrokken prijzen hotels!!!

• Jo

Je kan ook niet veel anders, hé Wiel. Ik kan zelf het voorbeeld aanhalen dat we meemaakten in restaurants. 't Is op restaurant gaan en je (dikwijls) laten rollen of zelf koken. Wat wij dus van hoe langer hoe meer doen.

• rebas

Kijk eens naar de prijzen van Sunjets.be. voor Madeira,periode 02/07/2012 tot 18/07/2012

Voor 15 dagen half pension in 4* hotel Raga,centraal gelegen betaal je voor 2 personen 2160 €.

Vliegreis,transfer en half pension.

Laat Kroatie een paar jaren aan de kant en de prijzen zullen naar omlaag duikelen.

Voor wie het niet geloofd,Madeira is veel schoner dan Kroatie.

De natuur is er overweldigend en puur.

Ik kan het weten,ben reeds 10tal keren in beide landen geweest.

De mensen in Madeira zijn ook nog eens een stuk vriendelijker dan de kroaten.

• Jo

Als ik op de website van het hotel kijk (http://www.bluesunhotels.com/) dan kom ik uit op € 1998 voor een standaardkamer, tot € 2891 voor de duurste (met zeezicht). Met enkel ontbijt. Zoals ik al eerder zei: dat heb je als je voor die prijsklasse gaat. 'k Vind het veel geld in elk geval. En ofwel ga je dan ergens anders, of je kiest een goedkopere formule.

Wij zijn in september 3 weken geweest voor de helft van die prijs, en we zijn deze keer meer dan anders op restaurant gaan eten. En elke avond deden we een terrasje en dan bleef het niet beperkt tot één biertje, hoor. En dus ook onze brandstof inbegrepen.

• L

Als ik het goed heb ging het hier over de prijzen van vakantie in hotel Alga!!! Je kan voor 14 dagen met 2 pers. naar Tucepi voor ca. 2000 € incl reiskosten als je maar tijdig boekt en nog keuze hebt welke kamer je neemt. Het is anders dan, zoals aan het begin van deze polemiek aangegeven, 3500 €. Nog effe dit…..er wordt gezegd dat Arke voor diezelfde vakantie 3000 € vraagt

( nu is het dus 3000 € en geen 3500 € ), wie is dan zo duur…..KROATEN/hotel Alga of Arke reizen???

Cevapcici, een complete maaltijd, heb je vanaf 40 kuna/5,5 €. Of je het lekker vindt of niet ….. smaken verschillen, maar duur???

Zou het dan 2 € moeten kosten of misschien gratis zijn???

• Carla

Dit is al iets anders dan je in je eerste post vermeldde (bijna € 3500 zou alleen al de kamer in Hotel Alga moeten kosten). Wanneer je echt in dit “Bijlmercomplex” wilt zitten, zou ik Arke mooi links laten liggen en rechtstreeks boeken via Booking.com. Vandaag kost de allerlaatste tweepersoonskamer (zonder zeezicht, incl. ontbijt) van 12.07. tot 26.07.2012 € 1669. Voor het bedrag dat je uitspaart kun je makkelijk twee retourtickets boeken of met de auto gaan… je houdt dan nog een leuk zakcentje over.

http://i282.photobucket.com/albums/kk259/carla954/HotelAlgaTucepi.png

• Robert

Ik begrijp die discussie ook niet helemaal. Hoewel de prijzen wel zijn gestegen (logisch want ingredienten zijn ook duurder geworden) is een vleesmaaltijd gewoon goedkoop te noemen in Kroatie in vergelijking met andere landen.

Wat die accomodatie betreft: er zijn genoeg alternatieven te vinden voor een duur hotel. En de campings hebben het uitstekend gedaan het afgelopen seizoen dus blijkbaar zijn de hoge prijzen (die echt niet van gisteren zijn) gerechtvaardigd…..

Priveappartementen heb je volop over het algemeen vanaf 40 Euro per nacht (voor 2/3 personen) in het hoogseizoen.

• Laurens

Er zijn genoeg alternatieven voor dure hotels, zoals appartementen en huisjes. Het is maar net wat je belangrijk vindt qua service en comfort. In mijn ogen is het veel leuker om elke dag in een klein restaurantje te eten dan in het hotel, het ontbijt stelt meestal ook niet heel veel voor dus waarom zelf 's morgens niet even verse broodjes halen? Uiteindelijk is de locatie natuurlijk van erg grote invloed op de prijs. Alles dichtbij en meteen aan het strand of een kilometer lopen elke dag is heel anders. Ik denk dat er in Kroatië voor ieder wel wat te vinden is voor elk budget, van camping tot 4 sterren hotel het is maar net wat je wilt en er voor uit wil geven. Vergelijkingen tussen accomodaties, plaatsen en landen zijn denk ik moeilijk te maken en vooral persoonlijk. Ons huis ligt in een klein dorp, direct bij het strand met een onbelemmerd uitzicht over zee en ik zou niet willen ruilen met een verblijf in een groot vier sterren hotel in een stad. In het hoogseizoen is het al te huur vanaf € 17,50 per persoon per dag bij volledige bezetting. De één zal het te duur vinden, de ander goedkoop….

Laurens

www.villasanmarko.com

• Leonneke

Bepaalde mensen mogen hier blijkbaar altijd hun gal spuwen. Ik word weeral geblokkeerd? Waarom, wat heb ik verkeerd gezegd? Ik zal weeral maar een andere naam zoeken zeker? Ik kan er nog veel verzinnen hoor!

Groetjes Papa Leone

• Carla

Papa Leone,

Ik denk niet dat u geblokkeerd bent, maar dat uw laatste post verwijderd is omdat het alleen Kroatische tekst bevatte, hetgeen niet toegestaan is op dit prikbord.

• Leonneke

Nee Carla, ik wilde een tekst plaatsen om de val van Vukovar op 18 november 1991 te herdenken. Dit zonder politieke bedoelingen maar gewoon eens even stilstaan bij deze herdenking en te zeggen “nooit meer”!

Maar ik ben geblokkeerd.

Blijkbaar mogen enkele mensen meer zeggen en hun gedachten zeggen zonder gevolgen, maar antwoorden mogen niet geformuleerd worden. Maar het geeft niet, ik heb nog mijn eigen website.