Geschrokken prijzen hotels!!!

• Carla

Ha Wonderwater, Jan, Wim, Job, Geert :D

Ook weer boven water? Heb je 't nog steeds naar je zin in ZG of ben je inmiddels ontsnapt?

• MarkoMarko

Eindelijk erkenning!

Een visionair kan zich lang eenzaam voelen!

• Norbert HR

Kunnen we nu eindelijk eens ophouden met de kolder van prijs per persoon ? ?????

Sinds wanneer kan ik een prijs per persoon betalen ????

Kan ik echt bij iemand aanbellen en zeggen: ‘gut, ik ben alleen (of met z’n tweëen), u vraagt 180 euro per nacht voor 9 personen, mogen we nu 40 euro betalen ???'

20 euro per persoon is 45 gulden per persoon en wanneer sinds de invoering van de euro er geen ruk is veranderd aan het appartement, sterker nog vaak alleen maar achteruit is gegaan, dan is er geen enkele rechtvaardiging om nu ineens 180 euro te vragen, terwijl het destijds 30 DM was.

Dan kunnen we allerlei onzinnige argumenten verzinnen, maar het is op geen enkele wijze te verantwoorden of te verklaren. De inflatie is hooguit 3 % per jaar, dus in 10 jaar tijd zou dat krap 35 % prijsstijging zijn. Alles wat meer is …………..is dus hebberigheid en meer is het niet.

Hou op met deze kolder, want ik word er behoorlijk vervelend van.

Kroatië is geen top bestemming en zal dat voorlopig ook niet worden ook. Alle idiote prijzen zijn dus precies wat ze zijn: IDIOOT en daardoor desastreus voor de economie van het land.

• Norbert HR

Ik heb mijn mening de afgelopen jaren ook niet onder stoelen of banken gestopt en heb daar ook veel kritiek op gehad. Ben blij te horen dat ik dus niet de enige was die de gekte zag aankomen en de gevolgen kon inschatten. Nu nog hopen dat de Kroaten het zelf ook gaan beseffen.

• Char

Ook wij zijn geschrokken van de prijzen van de hotels, wij hebben 2 kinderen ( 8 en 6 jaar) en hebben altijd een stacaravan gehuurd in kroatie, vorig jaar wilde we graag midden dalmatie gaan bekijken en aangezien wij na het zee graag een duik in het zwembad nemen was het een crime om een camping te vinden die zowel aan zee en een zwembad hadden, Wij zijn toen met de reisbureau uitgekomen bij hotels ( 1 x week makarska en 1 x week petrecane) dit voor € 2300,00 half pension.

De kids vonden de hotels helemaal geweldig en willen dit jaar weer in een hotel en nu…… ben ik aan het speuren en idd het is allemaal veel duurder dan vorig jaar en mag denk ik blij zijn als ik een hotel kan boeken voor onder de € 3000,00 half pension voor twee weken, Ik ben dus bang dat het dit jaar na 8 jaar geen kraotie meer gaat worden jammer hoor. Weet je dat de prijzen voor een sta-caravan dit jaar ook flink omhoog zijn gegaan. ( ca. € 150,00 per nacht en dan heb je dus alleen een slaapplek!!!)

• JaPa :o)

Norbert,

Jij zou minister van toerisme en handel van Kroatië moeten worden, en alle problemen worden opgelost!

Groetjes:

JaPa.

• L

Char, dit is niet antwoord op jou schrijven maar een algemene opmerking!

Een klein beetje discusie over prijzen van Kro. accommodaties is prima. Ik denk dat het toch meevalt maar ik hoef natuurlijk niet ( altijd ) gelijk te hebben. Wat ik me wel elke x afvraagt is waarom zou je iets kopen ( in dit geval boeken/naar toe gaan ) als dat naar jou mening veel te duur is. Er zijn toch nog andere bestemmingen; andere steden, hotels, app's en ook nog andere betere/goedkopere vakantielanden! Ga dan daar naar toe!!!

Ik geloof niet dat Kroatie ineens zonder toeristen komt te staan zoals sommigen voorspellen. Als dat wel zo is dan zullen ze wat moeten veranderen, misschien te laat!? Als je Kroatie lief is dan kan je misschien zoeken naar iemand die over prijzen van accommodaties ga en die overtuigen dat het anders moet.

• Char

Beste L,

Je hebt gelijk alleen vind ik het persoonlijk heel jammer dat alles zo duur is geworden, want ik vind en blijf kroatie een mooi land vinden ( en tja helaas moeten wij wel naar onze centjes kijken)

Ik ben me ook bewust dat wij waarschijnlijk een andere land moeten opzoeken zodat we wel het luxe hebben en niet teveel voor hoeven te betalen.( luxe= zelf niet te hoeven poetsen en dat ik niet hoef te koken) Kijk wij komen er al 8 jaar en ieder jaar merken we dat het duurder wordt, logisch dat wordt het hier ook. Dus voor ons een beetje balen want waar heb je in europa nog zo'n helder zee!!! volgens mij nergens. Maar de actuele prijzen zijn nog niet overal uit en misschien valt het dadelijk in januari mee en kunnen we toch………

• Jo

Er zullen altijd gekken (zoals wij B)) zijn die er blijven naar toe gaan. Maar deze gek past zijn gedrag ginder dan ook wel aan. Restaurantbezoek wordt bijvoorbeeld steeds minder. En voor accomodatie maken we ons voorlopig geen zorgen: we gaan buiten het seizoen met campingcheques of met de Acsi Camping Card. Lekker voor € 15 (of soms minder) per nacht voor ons twee.

• rita

waarom wil iedereen op hotel gaan?

Neem een leuk appartementje of kamers, ga uit eten, en als je dan vergelijkt, dan ben je toch goedkoper uit.

ik doe dat al jaren en zou niet op hotel willen gaan. je moet daar op een bepaald uur gaan eten, deftig gekleed zijn, dus dat is elke dag zorgen dat je 's avonds tijdig klaar bent.

en hebben jullie de prijzen van de hotels al eens vergeleken vanuit belgie,vb met neckermann, thomas cook of jetair, zijn die niet goedkoper dan nederland? Ik weet het niet, ik ga niet op hotel, geef mij maar de vrijheid van een appartment.

en als je even rond kijkt, dan zie je wel betaalbare restaurantjes, zelfs regio dubrovnik en cavtat.