Croatian Airlines

• zelande

Er blijken toch meer mensen met een normale portie verstand rond te lopen.

Norbert, probeer je een beetje in te houden.

• cb01

Zelande ik heb met plezier al jouw reacties gelezen. Ook over het immigratie probleem, dat begint nu eindelijk wel een beetje door te dringen bij de mensen hoor!

En zeker als je ze in de portemonnee gaat raken met al de kosten en criminaliteit die het met zich mee brengt.

En dat het beter is dat daar regels voor zijn.

Mijn boodschap aan iedereen is om niet de discussie verder te voeren op het forum. Zelfs de politici komen er niet uit.

Verder heb ik ook al aangegeven dat ik mij voortdurend irriteer aan de uiterst negatieve berichtgeving van Norbert, ik heb dat al een paar keer gezegd.

Ik heb ook gezegd dat er ook een andere kant is in Kroatië. Ik heb heel goedwillende, aardige en verstandige mensen en ondernemers ontmoet in Kroatië.

Het is alleen handig al je zaakjes zo goed mogelijk te regelen. En dat is ook een boodschap.

Misschien moeten we een prijs uitloven op het forum als we Norbert betrappen op een positieve noot voor mensen die wat willen beginnen in Kroatië.

• zelande

CB,

Wellicht overbodig, maar kompliment voor de juiste bewoording.

Het was dan ook echt niet de bedoeling deze diskussie tot in het oneindige te voeren, maar, ik voelde toch wel dat de(vooral) negatieve berichtgeving van

onze vriend, toch een aantal mensen aan het twijfelen heeft gebracht, wat in het geheel niet nodig is.

Ik heb geprobeerd in normale bewoording weer te geven, wat mijn visie hierin was, en ook aan de hand van uitleg, een en ander duidelijker weer te geven.

Mij persoonlijk stoorde het eneorm, dat er op dusdanig negatieve wijze, afbraak werd gedaan aan een schitterend land.

Dat het niet perfect zal zijn, dit wil niemand bestrijden, maar om de perfekte lokatie te vinden op deze planeet, zal dan ook geen eenvoudige opgave zijn.

Ik kom nog een keer terug op Norbert, en ik heb inmiddels uren doorgebracht al zijn inzendingen door te nemen.

Helaas, werkelijk helaas, niet een enkele positieve opmerking.

Dit voor mensen, welke Kroatie hoog in het vaandel hebben staan, als toerist, als bewoner, of als een persoon die nu buiten Kroatie woont, maar wel zeer

nauw verbonden is met zijn thuisland, moet dit uitermate onaangenaam zijn.

Maar waarschijnlijk heeft deze persoon heel veel problemen met zichzelf.

Wellicht is hij nu ook te vinden in een of ender forum in Curacau. Ben benieuwd.

Verder wens ik werkelijk iedereen, die Kroatie hoog in het vaandel hebben staan, geweldige tijden, in dit toch altijd nog fantastische land, en ik wens allen, die een droom willen verwerkelijken, hiertoe in staat zullen zijn.

Laten we het hierbij houden, en ik zie dan ook graag positieve berichten terug hier op dit forum.

M vr gr

Bram

• Gerrit Peels

je bent 3 maanden te laat

• zelande

Nou Gerrit,

Ik heb vandaag nog geboekt van Zürich naar Split direkt Crotia Airways 3 perseonen.

• Joske

Eindelijk zijn er mensen die begrijpen wat voor onzin Robert uitkraamt! Nooit heeft hij eens iets positiefs gezegd en vele zaken zoniet alles, gaande van wijn naar gps afgebroken. Dit is gewoon iemand die in Kroatie mislukt is en nu zijn vergif over het land stort.

• kattyvds

Joske, je bedoeld waarschijnlijk Norbert HR. Er is hier ook een mr Robert. Maar die Mr Robert zal wel weten dat het niet op hem is bedoeld.

Het is een feit dat het zo vervelend is dat er door deze persoon alleen maar negatieve berichten zijn. Hij weet inderdaad niks positief te zeggen over Kroatië.

Ik probeerde ook al duidelijkheid te krijgen omtrent de waarheid van deze man. De bedoeling, een forum te lezen, is niet dat je je tijd zit te verdoen, fantasiekes en eigen-brouwsels te lezen van iemand, waar je noch kop, noch staart aan krijgt. Mocht die meneer op mijn facebook als vriend aanvaard geweest zijn, dan was hij er na het derde schriftelijk kontakt al meteen uitgekieperd.

Ik las een paar gegevens: Hij heeft zich aangesloten bij dit forum in 2009. Was dit het jaar dat hij Kroatië verlaten heeft? Als hij zo een lak heeft aan dit land, waarom zit hij dan al zijn tijd te verspillen aan kontstant dit forum te volgen? Hij moet trouwens ook nog een ‘zee’ van tijd hebben, want hij reageert verschillende keren per dag, heel kort nadat er ergens een vraag is gesteld! Hij suggereerde, dat ik beter zou gaan zoeken in Bonaire naar een mooi leven in de zon. Dan zou je denken: ah, dus woont hij nu daar… doch, sommige mensen hier, denken of weten dat hij op Curacao zit. Ok, das in dezelfde regio :) Wat hij daar nu doet qua zelfstandige zaak, is mij een raadsel. Wat hij gedaan heeft in Kroatiê is mij eigenlijk ook nog niet duidelijk. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nog niet zo lang hier op het forum meelees. Dan ben ik gisteren even gaan kijken (naar aanleiding van iemand die hier ook zijn twijfels had) naar de forums van Curacao en Bonaire. Maar neen hoor, geen enkele Norbert HR te zien. Wel viel het op, dat daar hetzelfde fenomeen dan hier zich voordoet. Daar zit een nederlander, die ook constant tegendraads zit te doen: ene Mr VIS. De reakties die je leest bij die meneer Vis, lijken heel sterk op….juist.

Ik blijf jammergenoeg altijd de reakties van Norbert openklikken en lezen, hoe stom dat ook is, want ik kan mijn tijd wel voor andere dingen gebruiken!! Het vervelende is nog het meest, dat hij enorm gaat afwijken van het onderwerp, op je persoonlijk bericht. Wie het berichtje Emigreren van dat koppeltje volgt…amai…alleen de maker van het topic'je is er niet meer in geëintresseerd. Laat ons hopen, dat die mensen ondertussen al een hele stap verder zijn geraakt met hun toekomstplannen!!! Ik zou het heel graag horen!

• Robert

Tsja, bedankt voor de naamsverwisseling….

Voor jullie informatie (hij zal het zelf ook wel kunnen aangeven, maar dan geloven jullie het misschien niet): Norbert zit al jarenlang op het Kroatie forum, maar een paar jaar geleden veranderde er iets op het prikbord en hebben velen zich opnieuw moeten aanmelden.

Dat jullie geen positieve berichten van hem kunnen vinden lijkt me vreemd, want hij heeft in de loop der jaren heel veel tips gegeven aan mensen voor wat betreft activiteiten, restaurants etc. Sommige berichten zijn wat negatief en ik ben het er ook niet altijd helemaal mee eens (zie o.a. mijn reactie eerder op dit topic), maar om hem nu af te schilderen als 100% negatieveling gaat me ook wat ver.

• Jo

Zoals Robert ook opmerkt zat Norbert HR vroeger inderdaad onder een andere naam op het prikbord. Ik meen dat het zelfs gewoon Norbert was. 'k Heb nu geen tijd om het uit te zoeken maar je vind het waarschijnlijk zelf wel.

Edit: toch maar even snel gezocht en 't was inderdaad gewoon Norbert. Via zoeken op auteur vind je direct al zijn postings. Weet je gelijk ook in welke branche hij zat.

• cb01

Robert, ook mee eens. Misschien merkt Norbert er zelf niets (meer) van. Gezien de reacties van sommigen op het prikbord hoop ik dat hij hierover zal nadenken. Wellicht zou hij zijn boodschappen dan in de toekomst wat reëler en minder afbrekend kunnen brengen. Dan kan het prikbord nog veel plezier beleven aan Norbert en zijn tips. Ik ben te vinden onder www.cccroatia.com

Met vriendelijke groet

Cock